سرپرست اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: پست های قرنطینه بین راهی باید احیا شوند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ دکتر اصغرزاده با بیان اینکه در خراسان جنوبی فقط 2 پست بین راهی در شهرستان های نهبندان و دیهوک طبس فعال است،گفت: در برخی نقاط استان از جمله ورودی بخش خضری، عشق آباد طبس و فردوس که مناطق مهمی در بحث ورود محموله های دام و طیور بویژه از خراسان رضوی به استان هستند، نیازمند به راه اندازی پست قرنطینه دامپزشکی هستیم تا بتوانیم با نظارت و کنترل دقیق تر بر محموله های مرتبط با دام، طیور، فرآورده های خام دامی و غیره همچنان در حوزه پیشگیری از شیوع بیماری های واگیردار موفق باشیم.

وی جانمایی حال حاضر پست های قرنطینه را جنوب به شمال عنوان کرد و افزود: در جانمایی پست های قرنطینه جدید دامپزشکی در مسیر شمال به جنوب در نظر گفته شده است.

سرپرست اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه احیای پست های قرنطینه ای در مبادی ورودی استان در دستور کار قرار گرفته است،گفت: هر پست قرنطینه ای 45 متری حدود 250 میلیون تومان هزینه نیاز دارد و امید است با اعتبارات تملک دارایی اختصاص یافته به دامپزشکی استان این مهم به نتیجه برسد.

اصغرزاده از کنترل و ضد عفونی بیش از 6 هزار و 100 دستگاه خودرو طی سال جاری توسط پست های قرنطینه دامی استان خبر داد و افزود: کلیه مجوز محموله های مرتبط در پست های مذکور کنترل و خودروهای حمل طیور، کود، دام و غیره ضد عفونی شده اند.
انتهای پیام/ب


ضدعفونی بیش از 6 هزار خودرو در پست های قرنطینه دامی خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.