نرخ بیکاری در استان اردبیل بیشتر از میانگین کشوری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،محمد فیضی نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان اردبیل اظهار داشت: یکی از مهمترین دغدغه‌های استان اردبیل آمار بالای بیکاری در این استان بوده که برای رفع این مشکل اراده جمعی نیاز است و آمارهای ارائه شد در رابطه با نرخ بیکاری در استان قابل قبول نبوده چرا که نرخ بیکاری در این استان بیشتر از میانگین کشوری است و پایین‌ بودن از میانگین کشوری درست نیست.

وی افزود: در سطح استان اردبیل کارگاه‌های زیادی به صورت نیمه‌فعال و راکد بوده که تمامی اینها دارای گره‌های اقتصادی بوده و باید تلاش کنیم یک بازنگری اساسی در رابطه با حل مشکلات این کارگاه‌های تولیدی در استان انجام شود.

نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در تمامی نقاط دنیا حرکتی که در ارتباط با ایجاد اشتغال انجام می‌شود در حوزه خدمات آی‌.تی، آی.سی.تی و فناوری اطلاعات است چرا که در این حوزه‌ها ظرفیت برای اشتغال بیشتر بوده و این موضوع نیز باید مورد توجه مدیران و مسئولان استان باشد.

فیضی بیان کرد: باید سند توسعه اشتغال پایدار برای استان اردبیل تهیه شود و در این ارتباط نیز باید پروژه‌های خرد و کلان برای هدایت سرمایه‌گذاران در استان اردبیل ایجاد کنیم تا از ظرفیت بخش خصوصی در راستای اشتغال استفاده شود.

نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل باید از ارائه آمارهای کاذب و بزرگ‌نمایی در حوزه اشتغال استان اردبیل پرهیز کنند و باید بتوانیم با تلاش و جذب مشارکت‌های دولتی و بخش خصوصی آمار بیکاری در استان را کاهش دهیم.

 

انتهای پیام/ع

تهیه سند توسعه اشتغال پایدار برای استان اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.