فرماندار خرمشهر گفت: 50 هزار تبعه خارجی برای شرکت در مراسم اربعین حسینی از پایانه مرزی شلمچه به کشور عراق عزیمت کرده اند.

عبور زوار  اتباع خارجی از مرز شلمچهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛ولی الله حیاتی فرماندار خرمشهرافزود: برای تسهیل در تردد اتباع خارجی مسیر گذر و عبور آنها در این پایانه از مسیر عبور زائران ایرانی تا پایانه عراقی کاملا جدا سازی شده تا امور مربوط به تردد آنها تسهیل و تسریع شود.

وی گفت: مرز بین الملی شلمچه تنها گذرگاه ایران برای عبور اتباع خارجی به کشور عراق جهت شرکت در مراسم اربعین حسینی می باشد و همه روزه شاهد حضور اتباع کشورهای روسیه، پاکستان، هند، افغانستان، آذربایجان و لبنان در این مرز هستیم.

حیاتی افزود:با نزدیک شدن به اربعین تعداد زایرانی که به مقصد کربلای معلی در حرکت هستند نسبت به روزهای گذشته افزایش یافته است و هم اکنون شاهد حضور تعداد بیشتری از زائران در شلمچه هستیم.

وی گفت: تاکنون 450 هزار زائر ایرانی نیز از مرز شلمچه برای سفر به کربلای معلی از مرز شلمچه خارج شده اند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر به اسقرار 40 گیت در پایانه مرزی شلمچه اشاره کرد و افزود:علی رغم حضور گسترده زائران در مرز با برنامه ریزی مدون عبور زائران در این مرز در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می شود.

در اربعین حسینی پارسال حدود 430 هزار زائر از پایانه چذابه و 650هزار زائر از طریق مرز شلمچه راهی عتبات عالیات شدند.

به گفته مسولان کشوری تا کنون 30 درصد زائران اربعین حسینی در سال جاری از شلمچه به عراق عزیمت کرده اند.

انتهای پیام /د

عبور 50 هزار زائر تبعه خارجی از گذرگاه شلمچه به عراق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.