قهرمان المپیک لندن گفت: چین و روسیه تنها رقیبان ما هستند که به دلیل دوپینگ از حضور در رقابت های جهانی وزنه برداری محروم شدند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ، بهداد سلیمی درباره وضعیت تیم ملی وزنه برداری ایران گفت: از نظر تمری شرایط خوب است اما از لحاظ امکانات مشکلاتی داریم که امیدوارم در فاصله ۲ تا ۳ هفته مانده به رقابت های جهانی شرایط ۱۰۰ درصد شود.

او ادامه داد: فدراسیون وزنه‌برداری تمام تلاشش را برای فراهم کردن امکانات به کار گرفته اما به هر حال منابع محدود است. انتظار داریم وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک کمک کنند تا با آمادگی روانی خوبی وارد مسابقات شویم.

سلیمی درمورد انگیزه ملی پوشان وزنه برداری برای درخشش در رقابت های جهانی گفت: انگیزه‌ تمام وزنه برداران برای مسابقات جهانی خیلی زیاد است. خوشبختانه امسال تیم خوبی داریم که ترکیبی از نفرات جوان و ملی پوشان المپیکی است. اگر اتفاق خاصی رخ ندهد ایران می‌تواند در آمریکا از لحاظ تیمی نتیجه خوبی بگیرد.

قهرمان المپیک لندن درباره آسیب دیدگی اش بیان کرد: آسیب‌دیدگی‌ام تا حد زیادی برطرف شده اما همچنان از زانویم مراقبت می‌کنم و با پزشکان‌در تماس هستم تا مشکلی وجود نداشته باشد.

او درمورد غیبت ۱۰ کشور در رقابت های جهانی گفت: هرچند برخی کشورها از نفرات خوبی در ترکیب خود بهره‌ می‌بردند و غیبت آن ها تاثیرگذار است اما ایران هم در سال‌های اخیر جایگاه خوبی در رده‌بندی کسب کرده است. در سال‌های ۲۰۱۰، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ سوم شدیم و از کشورهای محروم فقط چین و روسیه رقیبان اصلی ما هستند.

سلیمی خاطرنشان کرد: ورزشی پاک است که شرایط در آن مساوی باشد و باید تفاوتی بین ورزشکاران ایرانی و افرادی که دوپینگی هستند باشد. بار کج هیچ وقت به مقصد نمی‌رسد و ان‌شاءالله که آن کشورها به راه راست هدایت شوند.

سلیمی درباره رقابت با سعید علی حسینی در اردوهای تیم ملی گفت: سعید رقیب خوبی است. پس از المپیک ۲۰۱۲ و خداحافظی سجاد انوشیروانی تنها شدم اما حالا من و سعید با هم تمرین می‌کنیم و او وزنه‌‌های خوبی هم می‌زند. هیچ مشکلی با هم نداریم و برای بالا بردن پرچم ایران تلاش می‌کنیم. رقابتی که بین من و علی حسینی ایجاد شده است سبب پیشرفتمان می شود اما هر فردی بهتر باشد، نتایج خوبی می گیرد.

رکورددار حرکت یک ضرب دسته ۱۰۵+ کیلوگرم وزنه برداری جهان درمورد احتمال رکوردشکنی اش در رقابت های جهانی اظهار کرد: باید ببینم شرایط تمرینی تا پیش از اعزام و همچنین شرایط مسابقه چگونه است‌. هرچند ۹ کشور در رقابت‌های این دوره حضور ندارند اما آن ها در سنگین وزن تاثیرگذار نبودند. در کل تمام ورزشکاران صاحب‌نام سنگین وزن در آمریکا حضور دارند.

انتهای پیام/

اظهارات بهداد سلیمی درباره آخرین وضعیت تیم ملی وزنه برداری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار