رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی علت قطع درختان سیب و دپوی این محصول در جاده اشنویه-ارومیه را وقوع تندباد اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ،رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی با انتقاد از انتشار چند فیلم و عکس در خصوص قطع درختان سیب و دپوی این محصول در کنار باغات سیب جاده اشنویه، تاکید کرد : طبق بازدید های انجام شده به دلیل وقوع تند باد شدید در روزهای اخیر و ریزش شدید محصول با کیفیت سیب درختی به زیر درختان که هنوز برداشت نشده بود، باعث افزایش میزان سیب صنعتی تحویلی به مراکز خرید توافقی در کنار جاده ها شده است .

کریم زاده افزود: عاملین مراکز جمع آوری سیب درختی به دلیل عدم تحویل به موقع به کارخانجات صنایع تبدیلی و تکمیلی باعث ازدحام و دپوی سیب در کنار جاده ها شده بودند که با پیگیری های انجام شده در حال حاضر این ازدحام کاهش یافته است .

این مسئول در خصوص موضوع قطع درختان سیب در تعدادی از باغات استان نیز گفت : طبق بازدید انجام شده کارشناسان از باغات مذکور ، هدف از قطع درختان توسط این باغداران جایگزینی ارقام پایه بذری سیب با ارقام پایه رویشی و جدید در جهت افزایش راندمان تولید و بهبود کیفیت سیب باغ خود بوده است .

کریم زاده از خرید تضمینی نزدیک به 30 هزار تن سیب درختی صنعتی در استان تا کنون خبرداد و افزود : تمامی وجوه بهای سیب صنعتی خریداری شده در 3 مرحله به کشاورزان آذربایجان غربی پرداخت شده است.

آذربایجان غربی قطب اصلی تولید سیب در کشور است که  امسال با تولید بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن با بهترین کیفیت آماده صادرات به بازارهای هدف صادراتی است.

انتهای پیام/ع

تولید یک میلیون و دویست هزار تن سیب امسال در آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.