معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت:قرآن، هنر و خدمت رسانی به معلولین از ضلع‌های مثلث طلایی است، که اساس زندگی سازی، جامعه سازی و انسان سازی را تشکیل می‌دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛سید جواد حسینی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در همایش محفل انس با قرآن و عترت کشور با بیان اینکه این همایش مثلثی طلایی را شکل داده است، گفت:: یک ضلع این مثلت که مبنای اصلی همایش می‌باشد انس با قرآن و عترت است که اساس زندگی سازی، جامعه سازی و انسان سازی را تشکیل می‌دهد.

وی افزود: ضلع دیگراین مثلث توجه به هنرمتعهد است که امروز و در این همایش در آثار یکی از هنرمندان این مرز وبوم تجلی یافته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با اشاره به دو اثر طلائیان هنرمند مشهدی که با عنوان شام کربلا و چهار قل در این همایش رونمایی شد، گفت: در این دو اثر، تصویری هنرمندانه از کربلا و همچنین تصویری از قرآن کریم به نمایش گذاشته شده است و این دو اثربا نگاهی هنرمندانه عظمت قرآن و کربلا را به نمایش گذاشته است.

حسینی افزود: هنر متعهد نیاز اصلی جامعه برای ترویج فرهنگ قرآنی، دینی و عاشورایی است که عمق عرفان و عشق به آموزه‌های دینی را در جامعه می‌تواند متجلی و متبلور سازد.

وی ضلع دیگر این مثلت را خدمت رسانی به معلولین دانست و گفت:: ضلع دیگر این همایش علاوه بر قرآن و هنر متعهد، نگاه توانمند سازانه یک موسسه مردمی در آسایشگاه شهید بهشتی به گروهی ازمردم است که خدمت رسانی به ایشان را به عنوان انسان‌هایی شایسته مورد نظر قرار داده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه امروزه ۱۰ درصد جمعیت جهان را معلولین تشکیل می‌دهند افزود: نگاه انسانی به معلولین ذهنی و جسمانی و اصولا معلولیت از این منظر است که معلولین انسان‌هایی هستند با دلی پاک، قلبی سرشاراز عشق به زندگی و صفا و صمیمیت که یکی از نعمات خداوندی را دارا نیستند.

حسینی ادامه داد: خداوند سایر قوای معلولین را با ظرفیت‌تر قرار داده و بنابراین معلولین انسان‌هایی با نیاز‌های ویژه هستند. همانگونه که همه انسان‌ها از منظری ویژه هستند و معلولین متناسب با این محدودیت‌ها و ظرفیت‌ها خدمات ویژه‌ای نیز نیاز دارند.

انتهای پیام// ز.‌ی
 


برگزاری همایش محفل انس با قرآن و عترت کشور در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.