انجمن فیلم بهارنارنج، در چهارمین هفته نمایش و بررسی فیلمهای آیینی عاشورایی، به مستند ذوالجناح، روز پنجاه هزار سال پرداخت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، روابط عمومی حوزه هنری مازندران اعلام کرد: چهارمین هفته نمایش و بررسی فیلمهای آیینی عاشورایی «پنج هفته پنج فیلم» با نمایش فیلم «ذوالجناح، روز پنجاه هزار سال»، به کارگردانی «محمد رضا وطن دوست» ، به بررسی این فیلم  پرداخت.

گفتنی است، در این نشست که با حضور جمعی از فیلمسازان، مسؤلان و علاقمندان در حوزه هنری مازندران برگزار شد، ضمن نمایش اثر، کارگردان به سوالات کارشناس برنامه، مبنی بر انگیزه پرداختن به این سوژه و چرایی انتخاب ساختار این اثر پاسخ گفت.

محمد رضا وطن دوست با اشاره به باور قلبی مردم این مرز و بوم به امام حسین علیه السلام و توجه به تعزیه، گفت: من در این کار که 13 سال قبل به عنوان پایان نامه دوره کارشناسی ام صورت گرفته، به دنبال روایتی نو از باور مردم در باره حادثه عاشورا و برخورد آنان با تعزیه بودم.

در ادامه «حسین نادعلی زاده» منتقد این نشست با بررسی ساختار فیلم و اشاره به نقاط قوت آن گفت: کارگردان به خوبی توانسته شبیه خوانی را از زاویه ای تازه نشان دهد و نشان داد که تعزیه را با تمام ابعاد آن کاملا می ‌شناسند همچنان که طرح سوال در آغاز و پایان فیلم نشان قوت آن است.

وی افزود: اما بیش دانی و پیش دانی کارگردان فیلم ذوالجناح (در مورد تعزیه) از طرفی باعث شده، او به هر سه محور پشت صحنه تعزیه، مخاطب تعزیه و شبیه خوان بپردازد و همین مسئله در کنار تغییر زاویه دیدهای چندباره، باعث آن شده فیلم کمی با ابهام همراه شود.

انتهای پیام/ م

نقد مستند ذوالجناح، روز پنجاه هزار سال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.