یک قطعه بوتیمار که در یک منزل مسکونی سرگردان شده بود تحویل اداره پارک ملی بوجاق کیاشهر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ رحمان حسین پور سرپرست پارک ملی بوجاق کیاشهر گفت : یکی از  دوستداران حیات وحش و محیط زیست در تماسی به یگان حفاظت محیط زیست پارک ملی بوجاق اطلاع داد  یک قطعه بوتیمار  را که در بافت مسکونی سرگردان بوده و قادر به پرواز هم نیست در اختیار دارد بر همین اساس ماموران یگان با مراجعه به محل گزارش ، با تحویل گرفتن پرنده ، پس از تیمار و اطمینان از سلامت آن ، در پارک ملی بوجاق رها سازی کردند.
وی افزود: از همه علاقمندان حیات و حش و محیط زیست خواستارم در صورت مشاهده هر گونه حیوان وحشی آسیب دیده در سریعترین زمان ممکن به پاسگاه های محیط زیست اطلاع دهند .

رحمان حسین پور تصریح کرد : بوتیمار از پرندگان کنار آبزی و تالابی محسوب می شود  که اغلب با کمین کردن در کنار مناطق تالابی از ماهی ، قورباغه ، مار و سایر آبزیان کوچک تعذیه می کند و منقار تیزی دارد که در مواجهه با خطر از آن به عنوان سلاحی کارآمد استفاده می کند.

 

انتهای پیام/م.ع

نجات بوتیمار در گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۱۵ آبان ۱۳۹۶
سلام، اگر این بوتیمار قادر به پرواز نبود، که در این صورت در مدت کوتاهی پس از رهاسازی مورد حمله و شکار شکارچی طبیعی خود قرار میگیرد..!! و از بین می رود!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۱۴ آبان ۱۳۹۶
دستشان درد نکنه.سلامت باشند ،همیشه وهمه جا که اینقدر مهربان هستند.خدا تموم محیط بان ها رو برای ایران حفظ کنه.