مسؤول هماهنگی پیوند اعضای استان آذربایجان‌شرقی گفت: در حال حاضر 27 هزار ایرانی در صف پیوند چشم هستند و روزانه 7 تا 11 نفر جان خود را به علت عدم دریافت عضو از دست می‌دهند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛رسول زارع‌زاده مسؤول هماهنگی پیوند اعضای استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه بسیج جامعه پزشکی با مشارکت سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه عاشورا در ورودی مصلای حضرت امام خمینی(ره) اقدام به برپایی غرفه ثبت‌نام اهداء عضو کرده، گفت: این غرفه‌ها از ابتدای برپایی با استقبال نمازگزاران، نیروهای یگان ویژه، اعضای بسیج دانش‌آموزی و اقشار مختلف مردم مواجه شده است.

مسؤول هماهنگی پیوند اعضای استان افزود: تا به حال قریب به 15 هزار نفر در استان توسط تیم سفیران پیوند اعضای استان ثبت‌نام کرده‌اند و اقدام به صدور کارت برای آنها شده است.

وی با قدردانی از حمایت‌های اخیر نماینده ولی فقیه در استان و استاندار و نمایندگان محترم مجلس و تمام اعضای محترم شورای جدید شهر بیان کرد: در روزهای آتی شاهد افتتاح بخش پیوند اعضای تبریز خواهیم شد زیرا این بخش جزو حیاتی‌ترین مسائل برای استان است.

زارع‌زاده اضافه کرد: در حال حاضر 27 هزار ایرانی در صف پیوند چشم هستند و روزانه 7 تا 11 نفر جان خود را به علت عدم دریافت عضو از دست می‌دهند.

وی با تاکید به اینکه 30 درصد بیماران پیوند عضوی از شمال‌غرب کشور هستند، تصریح کرد: به دلیل اهمیت موضوع اهدای عضو، بسیج جامعه پزشکی تبریز اولین بار در کشور آستین بالا زده و در شهر اولین‌ها اقدام به تاسیس بخش پیوند اعضا کرده است.

مسؤول هماهنگی پیوند اعضای استان با تاکید به لزوم حمایت بیش از پیش مسؤولان و خیران سلامت به حوزه پیوند عضو خاطرنشان کرد: این بخش باید در دولت هشتم افتتاح می‌شد ولی به دلیل کوتاهی مسؤولان، انسان‌های بی‌گناهی در این صف مرگ، جان خود را از دست دادند که نمونه آن سردار شهید حاج احد علافی صاحب کتاب اخراجی‌ها و سرهنگ پاسدار جعفر حوزی از جمله سردارانی هستند که در صف پیوند جان خود را از دست دادند و پرونده آنها در شیراز موجود است.

وی اذعان داشت: خیلی از افراد نیازمند به دریافت عضو گمنام جان خود را از دست داده‌اند و ما فردای قیامت جوابگوی آنها نخواهیم بود، سووال اینجاست چه کسانی جوابگوی این کوتاهی در استان خواهند بود.

زارع‌زاده یادآور شد: غرفه ثبت‌نام اهدای عضو تا سیزده دهم آبان ماه در کنار مصلای امام خمینی تبریز مستقر بوده و از راهپیمایی‌کنندگان و دانش‌آموزان نیز ثبت‌نام خواهد کرد.

 

انتهای پیام/ش

27 هزار ایرانی در صف پیوند عضو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار