سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: گزارش بررسی 20 ابرچالش‌ کشور طی دو هفته آینده برای چکش‌کاری به نمایندگان ارائه می‌شود.

گزارش بررسی ابرچالش‌ها طی دو هفته آینده برای چکش‌کاری به نمایندگان ارائه می‌شودبهروز نعمتی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به بررسی ابرچالش‌ها در مجلس دهم گفت: موضوع بررسی ۲۰ ابرچالش در این دوره با دستور لاریجانی رئیس مجلس آغاز شد. 

وی ادامه داد: این چالش‌ در بحث‌های مختلف کشور مانند اشتغال، تورم، رکود، شرکت‌های سرمایه‌گذاری، بیمه‌ها، مسائل اجتماعی همچون طلاق، بالارفتن سن ازدواج، صندوق‌های بازنشستگی، مشکلات سپرده‌گذاران بانکی و ... مطرح شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر تأکید کرد: از بهمن ماه سال گذشته کار بررسی آغاز شد و سپس مرکز پژوهش‌های مجلس نظرات تمامی کارشناسان در حوزه دولت، نخبگان، کارشناسان دانشگاهی و ... را جمع‌آوری کرد که اکنون پیش‌نویس اولیه این گزارش آماده شده است.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه پیش‌نویس اولیه این گزارش طی دو هفته آینده به منظور چکش‌کاری به نمایندگان و کمیسیون‌ها ارائه می‌شود، افزود: در صورت لزوم این پیش‌نویس به صورت طرح از سوی نمایندگان ارائه خواهد شد.

نعمتی اظهار کرد: در غیر این صورت با هماهنگی از دولت می‌خواهیم که آن را در قالب لایحه به مجلس تقدیم کند تا بتوان ابرچالش‌های کشور را با همکاری قوای سه‌گانه حل کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار