عالی پور گفت: برای کنترل فوران چاه ۱۴۷ رگ سفید، ۲۵۰ کیلومتر خط لوله آب کشیده شده است.

کمتر از چهارروز 250 کیلومتر خط لوله آب کشیده شدبه گزارش خبرنگار  اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بیژن عالی پور مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: این شرکت با همکاری شرکت ملی حفاری ایران در حال آماده سازی استخر آب، جاده های دسترسی و حفر چاه‌ها و ... است تا آتش فوران شده در چاه ۱۴۷ رگ سفید را مهار کند.

وی ادامه داد: در کمتر از چهار روز ۲۵۰ کیلومتر خط لوله آب کشیده شده تا بر سرعت مهار آتش فوق بیفزاید. باتوجه به ساختار پیچیده گل و سنگ این چاه امکان انفجار وجود ندارد، اما خوشبختانه  استخر خوبی با چهار موقعیت آماده شده است.

عالی پور تصریح کرد: موقعیت چاه A به فاصله 350 متر به شکل  افقی و عمودی و موقعیت چاه C با فاصله  265 متر به صورت  عمودی حفاری شده است. این موقعیت‌ها در شرایطی آماده شده که در حالت طبیعی آماده سازی آنها ۶ تا ۹ ماه زمان می‌برد.

وی با بیان اینکه موقعیت های مذکور کمتر از 15 روز آماده شده اند، تصریح کرد: بعد از آماده سازی محل چاه ها دو دکل حفاری که به لحاظ بعد و حجم نسبت به دکل های چینی کوچکتر هستند، در منطقه استقرار خواهند یافت تا کار حفاری برای خاموش کردن چاه 147 رگ سفید انجام شود.

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با بیان اینکه اکنون کار بسیار سختی به منظور انتقال تجهیزات فروریخته شده بر روی چاه در حال انجام است گفت: تجهیزات فروریخته شده با فشار زیادی درحال سوختن هستند با اتمام این کار چیزی روی چاه باقی نمانده و از این رو مزاحمتی بر سر راه حفاری انحرافی برای مهار فوران آتش چاه 147 رگ سفید نخواهد بود.

وی تصریح کرد: اکنون کارها به خوبی پیش می رود و افراد 24 ساعته در حال انجام عملیات هستند. همچنین در زمینه تجهیزات نیز هیچ مشکلی وجود ندارد.

80 درصد از تجهیزات در داخل کشور تامین می شود

عالی پور درباره نهمین نمایشگاه تجهیزات صنعت نفت که این روزها در خوزستان در حال برگزاری است، افزود: این نمایشگاه به واقع تقدیری از برگزارکنندگان، سازندگان و تأمین کنندگان محسوب می شود. در این نمایشگاه سهم 61 درصدی، تأمین کنندگان سهم 34 درصدی و شرکت های خدماتی نیز سهم 5 درصدی را به خود اختصاص داده اند.

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب بیان کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه اجرای رهنمودهای رهبری در جهت اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال است.

وی با بیان اینکه حمایت از صنعتگران داخلی به معنای ایجاد اشتغال است، افزود: با اهتمام صنعتگران به منظور ساخت هرگونه دستگاهی واردات آن از خارج به اتمام می رسد.

عالی پور تاکید کرد: اکنون تجهیزات سرچاهی، پمپ های میله ای مکشی و خطوط لوله در داخل کشور ساخته و نیاز آن تأمین می شود، در حالیکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، حتی پیچ و مهره های مورد نیاز نیز از خارج از کشور تأمین می شد.

وی در خاتمه گفت: حدود 80 درصد از تجهیزات مورد نیاز در داخل کشور تأمین می شود و خوزستان سهم 41 درصدی را در این توانمندی به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۱۳ آبان ۱۳۹۶
اگر از راه هوایی دویس سیصد تن خاک و سنگ ریخته بشه دو روزه مهارش میشه
آخرین اخبار