طراح صحنه نمایش "آخرین نبرد" گفت: عشق به امام حسین (ع) پیر و جوان نمی‌شناسد. پیرمردان و پیرزنان زیادی با وجود سختی راه همراه ما شده‌اند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ طاها فرد طراح صحنه تئاتر که هم‌اکنون در پیاده‌روی اربعین حضور دارد  درخصوص حال و هوای مرزهای ایران در مسیر پیاده روی اربعین گفت: شور حال عجیبی در مردم است. هرکس به نوبه خود به دیگری کمک می‌کند و وحدت مثال زدنی در این گوشه از جهان بین شیعه و سنی ایجاد شده است.

 وحدت مثال زدنی شیعیان در مسیر پیاده روی اربعین+تصاویر

وی در همین راستا افزود: عشق به امام حسین (ع) پیر و جوان نمی‌شناسد. پیرمردان و پیرزنان زیادی با وجود سختی راه همراه ما شده‌اند و جوانان هر کدام به نوعی با حمل بار این عزیزان و حتی گاهی با بر دوش کشیدن آنها در نقاطی که خسته شده اند به آنها کمک می‌کنند.

 وحدت مثال زدنی شیعیان در مسیر پیاده روی اربعین+تصاویر

طراح صحنه نمایش "آخرین نبرد" با اشاره به افزایش تعداد موکب‌ها نسبت به سال گذشته ادامه داد: امسال تعداد موکب‌های بین راه بسیار بیشتر از سال گذشته شده و از لحاظ امکانات بهداشتی و تنوع غذایی برای زائرین امکانات بسیار بیشتری در نظر گرفته شده است.

 وحدت مثال زدنی شیعیان در مسیر پیاده روی اربعین+تصاویر

دستیار کارگردان تئاتر با اشاره به حضور گسترده ایرانیان در این موکب‌ها تاکید کرد: ایرانیان از شرق و غرب و جنوب و شمال هر کدام در این راه حاضر شده و بسیاری از موکب ‌ها را خودشان راه انداخته‌اند. همه بی منت به مردم خدمت می‌کنند و ترک و لر و کرد و بلوچ همه در این راه عشق هم کلام شده‌اند.

 وحدت مثال زدنی شیعیان در مسیر پیاده روی اربعین+تصاویر

فرد با اشاره محبت افراد در مسیر پیاده‌روی اربعین خاطرنشان کرد: اتفاق بسیار جالبی در راه برای ما افتاد و آن همسفر شدن با یک کفاش عزیز جنوبی است ، وی در راه همراه با وسایل واکس و کفش‌دوزی خود هر جایی از مسیر زمانی را می نشیند و وسایلش را پهن کرده و چند ساعتی کفش زائران را می‌دوزد و واکس می‌زند و دوباره کوله بار خود را جمع کرده و به پیاده روی ادامه می دهد. آنچه در این دو روز ابتدایی تجربه کرده‌ام همه و همه همبستگی مردم برای رسیدن به مقصودی والا چون رسیدن به حرم امام حسین(ع) است.

منبع:میزان

انتهای پیام/

 

کفاشی که کفش زائران را با واکس از غبار راه پاک می‌کند

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.