اولین مرکز خصوصی روزانه آموزشی و توابخشی معلولین جسمی و حرکتی هایکا در مهاباد آغاز بکار کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد  ،مؤسس و مسئول فنیمرکز آموزشی و توابخشی معلولین جسمی و حرکتی اظهار کرد: این مرکز با فضایی بالغ بر 500 متر مشتمل بر 5 بخش تخصصی  با نظارت اداره بهزیستی و توسط بخش خصوصی تأسیس  شده است.

آزاد غفور ملایی افزود : این مرکز در 5 حوزه کاردرمانی، فیزیوتراپی، گفتار درمانی، روانشناسی و مشاوره و خدمات آموزشی و هنری فعالیت می کند.

غفور ملایی مهمترین هدف این مرکز را آموزش معلولین جهت انجام امور شخصی خود و آماده سازی برای فعالیت در اجتماع عنوان کرد و گفت: در این مرکز سعی شده به کشف استعدادها توجه ویژه ای صورت گیرد و در طول ماه برای خانواده ها و افراد کارگاههای آموزشی، روانشناسی و مشاوره برگزار شود.

وی اضافه کرد : خدمات هر یک از بخشهای این مرکز توسط کارشناس مسلط  و مورد تایید از سوی اداره بهزیستی در بخش مربوطه ارائه می شود، ساعات کاری این مرکز از ساعت 8 الی 14 بوده و محدودیت سنی ندارد.

تفاوت خدمات این مرکز آموزشی و توانبخشی معلولین جسمی و حرکتی با سایر مراکز در شهرستانهای همجوار ارائه خدمات تحریک الکتریکی مغز با استفاده از دستگاه TDCS توسط کارشناس متخصص است. موسس مرکز در این باره گفت :استفاده از این دستگاه کاملا بی ضرر بوده و برای افزایش توان عملکرد مغزی، تقویت حافظه و افزایش قدرت یادگیری و بهبود کنترل حرکتی، اختلالات یادگیری و ... مورد استفاده قرار می گیرد.

بعد از شهرستان بوکان ، مهاباد دومین شهر جنوب استان است که مرکز روزانه آموزشی و توابخشی معلولین جسمی و حرکتی  در آن تاسیس میشود.

انتهای پیام/ع

ساخت دومین مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی معلولین جسمی و حرکتی در جنوب استان آذربایجان غربی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.