به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛و به نقل از آستاننیوز، محمدامین توکلیزاده مدیرکل روابط عمومی آستان قدس رضوی گفت: دفاتر استانی آستان قدس رضوی با کمک تشکلهای مردمی که از قبل با این آستان مقدس ارتباط داشتهاند به ویژه در استانها و شهرهای مرزی کشور آماده خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی و محبین اهل بیت عصمت و طهارت (ع) هستند.
وی در ادامه تصریح کرد: با تشکیل ستاد مردمی برگزاری حماسه پیادهروی اربعین حسینی، ۳ معاونت در آستان قدس رضوی به صورت مستقیم برای پشتیبانی از این ستاد فعال شدند.
توکلی زاده با اشاره به تأکیدات تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر حفظ ماهیت مردمی حماسه اربعین حسینی گفت: این ستاد کاملا مردمی است و با کمک تشکلهای مردمی مرتبط با آستان قدس رضوی اداره میشود و همه هزینهها از طریق کمکهای مردمی تأمین میشود.
مدیرکل روابط عمومی و امور رسانه آستان قدس رضوی با اشاره به خدمترسانی آستان قدس رضوی در مرز میرجاوه، تصریح کرد: مشکلات فراوانی در این مرز به دلیل بی تدبیری مسئولان پاکستانی بهوجود آمده که حل این مشکلات ورود پرقدرت دستگاه دیپلماسی کشور را میطلبد.
توکلی زاده ضمن تکذیب سخنان استاندار سیستان و بلوچستان که بروز این مشکلات را در مرز میرجاوه بهدلیل پایبند نبودن آستان قدس رضوی به تعهدات خود عنوان کرده بود، تأکید کرد: آستان قدس رضوی هیچ تعهدی نسبت به ارائه خدمات در این استان و در مرز میرجاوه نداشته و هر آنچه در این مرز از سوی آستان قدس رضوی در حال انجام است به صورت خودجوش صورت میپذیرد.
وی در ادامه با بیان این مطلب که هماکنون ۴۰۰ نفر از نیروهای خادمیار آستان قدس رضوی در مرز میرجاوه در حال خدمت رسانی هستند، گفت: در حال حاضر نیز طبق دستور تولیت آستان قدس رضوی محمولهای برای کمک به زائران گرفتار در این مرز آماده شده و در حال ارسال است و مطمئنا آستان قدس هر آنچه در توان داشته باشد برای تسهیل امر زیارت انجام خواهد داد و از طریق دستگاه دیپلماسی پیگر رفع مشکل پیش آمده هستیم.
توکلی زاده همچنین گفت: امسال آستان قدس رضوی تمرکز خدمت رسانی خود را در عراق معطوف به شهر سامرا کرده چراکه بیشتر تمرکز امکانات در حال حاضر در مسیر نجف تا کربلا مستقر شده و در شهرهایی نظیر سامرا همچنان نیازمند همیاری مردمی هستیم.
انتهای پیام/پ