سخنگوی ستاد اربعین دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: از ۲۹ مهرماه تا نهم آبان ماه جاری، ۱۵ هزار و ۷۵۵ زائر اربعین به بیمارستان و درمانگاه صحرایی در شلمچه مراجعه کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛شهرام مقام سخنگوی ستاد اربعین دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: از این تعداد ۶۷ بیمار برای ادامه درمان به بیمارستان ها اعزام شدند و درمان مابقی نیز به شکل سرپایی انجام شد.

وی گفت: عمده مراجعان به بیمارستان و درمانگاه صحرایی دانشکده علوم پزشکی آبادان در مرز شلمچه را مبتلایان به بیماری های تنفسی همچون سرماخوردگی، آلرژی و گوارشی تشکیل می دهند.

به گفته مقام، در مدت یاد شده، همچنین ۱۸ مورد مراجعه به بخش مامایی داشتیم.

وی با اشاره به احتمال بازگشت گرد و خاک به منطقه از زائران خواست تا در هنگام بروز گرد و خاک و افزایش حجم و غلظت ریزگردها در مواکب اسکان موقت بگیرند تا وضعیت هوا بهتر شود.

سخنگوی ستاد اربعین دانشکده علوم پزشکی آبادان بر رعایت بهداشت فردی به منظور عدم ابتلا به بیماری تاکید کرد و افزود: در روزهای گذشته دو نفر (یک زائر شیرازی و یکی از خادمان مواکب) در مرز شلمچه فوت شدند.

مقام خدمات قابل ارائه این دانشکده را در دو بخش بهداشتی و درمان خواند و اظهار کرد: بیمارستان صحرایی این دانشکده با ۱۲۰ تخت در منطقه شلمچه دایر شده که ۶۰ تخت آن مربوط به موارد اضطرار است و مابقی تخت ها نیز برای درمانگاه پیش بینی شده است.

انتهای پیام/د

مراجعه زوار به بیمارستان صحراایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.