یک مقام مسوول گفت: افزایش سرسام آور قیمت نهاده‌ها در یک ماه اخیر، دلیل اصلی نوسان قیمت تخم مرغ در بازار به شمار می‌رود.

ناصرنبی پور رییس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از افزایش ۷۰۰ تومانی نرخ هر کیلو تخم مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۵ هزار و ۲۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان، معادل شانه‌ای ۱۰ هزار و ۵۰۰ و دانه‌ای ۳۵۰ تومان است.

وی کمبود تخم مرغ را دلیل اصلی نوسان قیمت دانست و افزود: مرغدارانی که فروردین و اردیبهشت اقدام به جوجه ریزی واحد‌های خود کردند، درآذر ماه جوجه‌های آن‌ها شروع به تخم ریزی می‌کند و حال باید منتظر ماند و دید که بازار در ماه آتی به کدام سمت و سو می‌رود.

نبی پور ادامه داد: سازمان دامپزشکی به سبب ترس از بیماری آنفولانزا حاد پرندگان، ورود و خروج تخم مرغ از استان‌ها را محدود کرده است که این امر در افزایش قیمت تخم مرغ تاثیر بسزایی داشته است.

این مقام مسوول افزایش سرسام آور قیمت ذرت و سویا در یک ماه اخیر را نیزاز دیگر دلایل افزایش قیمت تخم مرغ اعلام کرد.

رییس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه صادرات تخم مرغ  متوقف است، تصریح کرد: با توجه به قیمت‌های کنونی تخم مرغ، صادرات در رقابت با سایر رقبا مزیت ندارد چرا که صادرات تنها در زمانی که قیمت هر کیلو تخم مرغ ۳ تا ۴ هزارتومان، باشد امکان پذیر است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تنها ۷ هزارتن تخم مرغ به بازار‌های هدف صادر شده است، بیان کرد: با وجود قیمت‌های فعلی و نبود رقابت با سایر رقبا تا پایان سال صادرات چندانی نخواهیم داشت.

انتهای پیام/

 تا پایان سال، صادرات تخم مرغ نخواهیم داشت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۱۱ آبان ۱۳۹۶
وای قیمت تخم مرغ افزایش یافت؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۱۱ آبان ۱۳۹۶
آخه یه عدد تخم مرغ چقدر باید گرون بشه؟
آخرین اخبار