رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به افزایش تولید سیب در استان اعلام کرد سازمان تعاون روستایی سیب درجه 3 تولیدی کشاورزان را به صورت تضمینی خریداری می‌کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛کریم مهری رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: دولت آمادگی کامل دارد سیب درجه3 باغداران استان را برابر ضوابط اعلامی به عاملیت سازمان تعاون روستایی از قرار هرکیلو2890ریال خریداری کند.

وی اظهارکرد: اگر محصول سیب باغداران حائز شرایط درجه 3 اعلامی توسط دستورالعمل سازمان مرکزی تعاون روستائی ایران نباشد، سازمان تعاون روستائی اینگونه محصولات را با قیمت توافقی خریداری می کند.

مهری با بیان اینکه سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی توسط ادارات تابعه، محصولات کشاورزی از جمله گندم، جو، مرغ، سیب درختی و چند محصول دیگر را خرید تضمینی می کند، گفت: این اقدام همواره مورد استقبال بهره برداران بوده است.

وی افزود: این سازمان ضمن نظارت و پیگیری خرید تضمینی محصولات کشاورزی با عوامل خاطی در اجرای دستورالعمل وزارتی در این خصوص برخورد قانونی می کند.

وی با بیان اینکه در زمینه صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی از حضور سرمایه گذاران استقبال می کنیم، افزود: دولت از صادرات محصولات کشاورزی به ویژه خشکبار، سیب درختی، مرغ و تخم مرغ حمایت کامل دارد و برای صادرات کشمش و سیب زمینی یارانه صادراتی هم پرداخت می‌ شود .

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی هم با اعلام اینکه در سال جاری 530 هزار تن سیب از 33 هزار هکتار باغات سیب استان برداشت شده است، گفت: امسال حوادث طبیعی خسارت آن چنانی به باغات نداشت و به همین دلیل شاهد افزایش تولید 30 درصدی این محصول نسبت به سال گذشته هستیم.

ایوب ایرانی فام با اشاره به اینکه بیشتر محصول سیب استان آذربایجان شرقی به استان های دیگر ارسال و بخشی هم به کشورهای دیگر صادر می شود، افزود: در زمان حاضر تعدادی از تجار پاکستانی به منظور خرید سیب در مراغه حضور دارند.

وی با اشاره به سیاست های حمایتی دولت از صادرکننده های بخش کشاورزی، گفت: تجار این بخش در صورت صادرات سیب می توانند موز وارد کنند.

ایرانی فام با اعلام اینکه محصول سیبی که در کنار جاده برخی شهرها همچون مراغه فروخته می شود، محصول زیردرختی است، گفت: محصولات زیر درختی سیب توسط صنایع تکمیلی به منظور فراوری خریداری می شود.

غفاری مدیر تعاون روستایی استان آذربایجان شرقی هم با اشاره به اینکه تولیدکننده های سیب تمایلی به فروش سیب درجه 3 خود با قیمت اعلام شده خرید تضمینی ندارند، گفت: در زمان حاضر در 5 شهرستان مراغه، اهر، میانه ، مرند و شبستر مراکز خرید تعاون روستایی دایر است و آماده خرید این محصول با شرایط اعلام شده هستیم.

تمیز و عاری بودن از آلودگی آفات، فضولات و گرد و خاک، لهیدگی ناشی از عوامل مکانیکی حداکثر 10درصد، آفتاب سوختگی حداکثر16 درصد، نارسی حد اکثر 6 درصد، وزن تعداد میوه در یک کیلو حداکثر 15عدد و مجموع افت نباید کمتر از 20 درصد از جمله مشخصه های محصول سیب درجه 3 اعلامی برای خرید تضمینی به قیمت 2890 ریال از سوی سازمان مرکزی تعاون روستائی ایران است.

 

انتهای پیام/ش

برداشت 530 هزار تن سیب از 33 هزار هکتار باغات سیب استاندر سال جاری 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
Navid
۰۴:۵۹ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
سلام زیر درختی چند میخرین؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۲ ۰۹ آبان ۱۳۹۷
خرید وفروش سیب باید از دست دلالان وسود جویان خارج شود