دادستان کل کشور در رشت از رصد و کنترل هفتگی بیش از 20 هزار گروه مجازی در دستگاه قضا خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ حجت الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور امروز در مراسم معارفه دادستان جدید ویژه روحانیت استان های گیلان و قزوین در رشت گفت : اگر دست اندرکاران سالم سازی فضای مجازی برای جلوگیری از آسیب های این ابزار نوین اقدامی نکنند ، دستگاه قضا ورود خواهد کرد.

وی افزود : امروز آسیب ها و مخاطرات ناشی از ولنگاری در فضای مجازی تمامی ارکان اعتقادی ، اخلاقی ، اجتماعی و حتی اقتصادی جامعه را نشانه رفته و لازم است هرچه سریعتر برای پالایش و سالم سازی این فضا در کشور اقدامات عاجلی به عمل آید.

دادستان کل کشور از دولت و شورای عالی فضای مجازی خواست در راستای تعامل با دستگاه قضا هرچه سریعتر از بروز آسیب های ناشی از بی ضابطگی فضای مجازی جلوگیری کنند.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری،دروغ ، جعل و نسبت های ناروا به مسئولان و بزرگان کشور را تنها بخشی از سوء استفاده های مشهود در فضای مجازی عنوان کرد و افزود : تهدیدات نگران کننده ایی در خصوص ترویج فساد اخلاقی برای جوانان وجود دارد که نیت شوم دشمنان را برای فاسد کردن آحاد جامعه نشان می دهد.

رییس دادگاه های ویژه  روحانیت کشور همچنین از رصد و کنترل هفتگی بیش از 20 هزار گروه مجازی در دستگاه قضا خبر داد و گفت : دستگاه قضا در حوزه ی پیشگیری به وظایف ذاتی خود عمل می کند اما حصول نتایج مطلوب مستلزم مشارکت جمعی دست اندرکاران دولتی و فرهنگی است.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری در بخش دیگری از سخنان خویش به تبیین نقش روحانیان در تقویت فرهنگ جامعه پرداخت و تصریح کرد: علما و روحانیان در صف نخست مراقبت از فرهنگ قرار دارند و اگر این ظرفیت عظیم در راستای تشریح اهداف و ترفندهای شوم دشمنان به شایستگی نهادینه شود ، اهداف پیشگیرانه به نتیجه خواهد رسید.

در ادامه  این مراسم حجت الاسلام نصرت آبادی به عنوان دادستان جدید ویژه  روحانیت استان های گیلان و قزوین معرفی و از زحمات حجت الاسلام زمانی دادستان پیشین قدردانی شد.

انتهای پیام/ق

 کنترل و نظارت بیشتر دستگاه قضا بر فضای مجازی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.