رئیس آب و فاضلاب روستایی شهرستان نیر گفت: برای اجرای عملیات تصفیه خانه فاضلاب روستایی 4 روستای شهرستان اعتباری بالغ بر30 میلیارد ریال اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسن لایقی، رئیس آب و فاضلاب روستایی شهرستان نیر اظهار کرد: در سه روستای علی آباد، دیمان و شیرین بلاغ تصفیه خانه فاضلاب روستایی با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده و عملیات احداث تصفیه خانه فاضلاب روستای جوراب نیز با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال شروع شده است.

وی به احداث مجتمع های آبرسانی شهرستان هم اشاره کرد و افزود: مجتمع شهید محمدزاده با پیشرفت فیزیکی 80 درصد درحال اجراست که با اتمام این پروژه 38 روستا از نعمت آب شرب سالم بهره مند می شوند و همچنین مجتمع آبرسانی شهید کسایی فاز اولش به بهره برداری رسیده و سه روستا از نعمت آب شرب سالم بهره مند شده اند و فاز دوم  هم اگر به اتمام برسد 9 روستا از نعمت آب شرب سالم بهره مند خواهند شد.

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان نیر از رفع مشکل کمبود آب شرب 15 روستای شهرستان هم خبر داد و گفت: روستاهای محور ارتباطی دورسونخواجه که 15 روستا می شود از سال 88 با مشکل کمبود آب شرب مواجه بودند که با تلاش این اداره گرفتگی لوله خط انتقال این محور که از چشمه های گورگور تامین می شود حل و مشکل کم آبی این روستا نیز رفع شد.

لایقی آبرسانی به 6 روستای شهرستان هم اشاره کرد و تصریح کرد: اجرای عملیات آبرسانی به دو روستای جین قشلاقی و مولان علیا و سفلی که درخواست سالیان اهالی این روستاها بود آغاز شد و چشمه آب شرب روستای قوناقیران نیز بازسازی شد.

لازم به ذکر است که اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان نیر به دلیل فعالیت های مستمری که در جهت عمران و آبادانی روستاهای شهرستان نیر انجام داده در هفته دولت دربین دستگاههای اجرایی شهرستان موفق به دریافت لوح تقدیر از سوی فرماندار شهرستان نیر شده است.

 

انتهای پیام/ح

رفع مشکل کمبود آب شرب 15 روستای شهرستان نیر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.