رییس دانشگاه بیرجند از راه اندازی نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری در خراسان جنوبی خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ خلیلی،رییس دانشگاه بیرجند،شب گذشته در نخستین جلسه شورای هماهنگی برگزاری مراسم استانی هفته پژوهش و فناوری خراسان جنوبی گفت: به مناسبت هفته پژوهش نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری در استان افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه فرهنگ پژوهش باید در جامعه ترویج شود،افزود: لازمه ترویج فرهنگ پژوهش،آموزش و پرورش است که به درستی به صورت پایه ای رو آن کار نشده است.

خلیلی با بیان اینکه ترویج فرهنگ پژوهش و نهادینه کردن آن مستلزم پیاده سازی از مقطع ابتدایی است،گفت: در این راستا و ترویج و اشاعه فرهنگ پژوهش می‌طلبد ابتدا از دانش آموزان آغاز و الگوهای موفق جامعه را معرفی کنیم تا انگیزه بیش از پیش در این افراد شکل گیرد.

رئیس دانشگاه بیرجند با بیان اینکه کاربردی بودن پژوهش قطعا مهم است، افزود: در این راستا دو لازمه اساسی باید اجرا شود نخست اینکه دانشگاه به مسائل کاربردی بپردازد و دوم اینکه جامعه نیز نیازهای خود را به درون دانشگاه بکشاند.

خلیلی با اشاره به برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری در خراسان جنوبی به ویژه برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری در استان، گفت:80 میلیون تومان برگزاری این نمایشگاه هزینه دارد که اگر همین نمایشگاه در درون دانشگاه باشد هزینه‌ها نصف خواهد شد.
انتهای پیام/ب


گرامیداشت هفته پژوهش در خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.