رئیس دانشگاه لرستان از پیگیری برای اخذ مجوز ایجاد مرکز تحقیقات بلوط در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ خسرو عزیزی رئیس دانشگاه لرستان اظهار داشت: پژوهش‌محوری کاربردی از ویژگی‌های دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم است و رویکرد دانشگاه لرستان نیز در طول چهار سال گذشته، تقویت این مهم بوده است.

وی ادامه داد: تجهیز آزمایشگاه‌های دانشگاه لرستان وخرید تجهیزات مدرن به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد تومان برای تقویت پژوهش‌محوری در این دوره صورت گرفته و مراکزی همچون مرکز شتابدهی و کارآفرینی در دانشگاه لرستان برای حمایت از فناوران و حمایت از پژوهش‌های کاربردی در حوزه‌ی فناوری نیز در این دوره افتتاح شد.

رئیس دانشگاه لرستان، بیان داشت: مرکز شتابدهی و کارآفرینی تلاش می‌کند از روند تبدیل ایده به ثروت حمایت کند و این نیز در راستای تقویت پژوهش‌های کاربردی در جامعه است.

عزیزی گفت: پژوهش به‌ویژه پژوهش‌های کاربردی، نقش مهمی در توسعه کیفی دانشگاه‌ها دارد و بایستی ارتباط بین دانشگاه و صنعت برمبنای پژوهش‌های کاربردی و براساس توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استانی و منطقه‌ای تقویت شود.

وی از انجام کار‌های مقدمه‌ای راه‌اندازی مرکز تحقیقات بلوط دانشگاه لرستان خبر داد: برای مثال، از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های زیست‌محیطی لرستان، جنگل به ویژه جنگل‌های بلوط است و ما با توجه به معضلی همچون زوال بلوط، کوشش کرده‌ایم یک مرکز تخصصی تحقیقات بلوط در دانشکده کشاورزی دانشگاه لرستان ایجاد شود و هم‌اینک در مراحل پایانی اخذ مجوز‌های نهایی این طرح هستیم که رویکرد پژوهشی و تحقیقاتی کاربردی خواهد داشت.

انتهای پیام/م

پیگیری مجوز ایجاد مرکز تحقیقات بلوط در دانشگاه لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.