معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورشی گفت: برای پیشگیری از تداخل وظایف تشکل‌های مختلف دانش آموزی در مدارس، برنامه تقسیم کار ملی تدوین می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورشی در همایش مدیران، مربیان پرورشی، مشاوران و روسای شورا‌های دانش آموزی نواحی یک و ۲ قزوین گفت: ناهماهنگی تشکل‌های دانش آموزی یکی از مشکلات دیرینه در آموزش و پرورش است و برای پیشگیری از تداخل وظایف تشکل‌های دانش آموزی تقسیم کار ملی در دستور کار قرار گرفت که تا سطح مدرسه ادامه خواهد یافت.

تدوین برنامه تقسیم کار ملی در مدارس

مهدی فیض در ادامه از تدوین سند‌هایی برای بازتعریف مواردی، چون نقش و وظایف مربیان پرورشی به ویژه در تعامل با تشکل‌های دانش آموزی و اجرایی شدن آن‌ها در آینده نه چندان دور خبر داد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش برای پرورش است بنابراین تمام فعالیت‌های انجام شده در مدارس باید برای تقویت پرورش دانش آموزان باشد.

وی گفت:: هدف ما باید تربیت دانش آموختگانی جامع و متوازن باشد که جمیع صفات و ویژگی‌های مناسب و شایسته در آنان نهادینه شود.

فیض، داشتن خلاقیت‌های پرورشی در مدارس را یک ضرورت دانست و گفت:: تعطیلی و توقف فعالیت‌ها و برنامه‌های پرورشی برای رسیدن بودجه کار را با تاخیر و مشکل مواجه می‌کند.

وی اضافه کرد: سیراب کردن دانش آموزان به اخلاق پیامبری و معارف ناب قرآن کریم به پول نیازی ندارد بلکه نیازمند داشتن اراده لازم، ایده پردازی و ابتکار است.

مدیرکل اموزش و پرورش هم در این همایش گفت: تا زمانی که نگاه درستی به مسایل و مشکلات اجتماعی و راه‌های پیشگیری از آن‌ها نداشته باشیم موفقیتی بدست نخواهد آمد.

قاسمی افزود: چگونه می‌توان با ۲۷۰ مشاور در مدارس که بسیاری از آنان حتی دانش آموخته این رشته نیستند از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کرد.

در این همایش نمایندگان تشکل دانش آموز‌ی، معاونان ومربیان پرورشی و مشاوران هم دغدغه‌ی خود را مطرح کردند.

در پایان این همایش از مجموعه سرود‌های آوای معرفت به تهیه کنندگی ارداقیان وخوشنویسی میر حیدر موسوی با موضوع تربیت رونمایی شد.

انتهای پیام/

همایش مدیران، مربیان پرورشی، مشاوران و روسای شورا‌های دانش آموزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.