دادستان عمومی آمریکا در منهتن اخیراً به اتهامات جدیدی علیه «پال منافورت» و دستیارش اشاره کرده است.

اتهامات جدید علیه پال منافورت/ ثبت سه گذرنامه مجزا برای رئیس پیشین ستاد تبلیغات انتخابات دونالد ترامپبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه سی ان ان؛ «پال منافورت»، رئیس پیشین ستاد تبلیغات انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، روز دوشنبه، در ارتباط با پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا به اداره تحقیقات فدرال این کشور احضار شد. «ریک گیتس»، دستیار منافورت نیز از دیگر افرادی بود که در جریان این پرونده خود را به مقامات فدرال معرفی کرد.

منافورت و دستیارش در جلسه دادگاه در خصوص ۱۲ مورد جرم متهم شناخته شدند. از جمله این اتهامات می‌توان به توطئه علیه آمریکا، توطئه برای پولشویی، نپرداختن مالیات، فعالیت به عنوان وکیلی ثبت نشده برای فردی خارجی، ارائه اطلاعات دروغ و گمراه کننده در خصوص قانون ثبت وکلای خارجی اشاره کرد.

این در حالی است که دفتر دادستان عمومی آمریکا در منهتن به تازگی اتهامات دیگری علیه منافورت و دستیارش اشاره کرده است. در بخشی از این اتهامات آمده است: منافورت در حال حاضر، سه گذرنامه آمریکایی با شماره‌های مختلف دارد. دادستان این پرونده اعلام کرد منافورت طی سال‌های گذشته ۱۰ درخواست گذرنامه ارائه کرده است. او در سال جاری میلادی، با تلفن و ایمیل‌هایی با نام‌های جعلی، به کشور‌های مکزیک، چین و اکوادور سفر کرده است. (نام‌ها افشا نشده است.) همچنین با توجه به مهر این گذرنامه‌ها، منافورت سفر‌هایی به شهر‌های دبی (در امارات)، کانکن (در مکزیک)، پاناما سیتی (در پاناما)، هاوانا (در کوبا)، شانگ‌های (در چین)، مادرید (در اسپانیا)، توکیو (در ژاپن) و جزیره گراندکایمن داشته است. منافورت به همراه دستیارش سفری به قبرس نیز داشته است.

دادستان پرونده منافورت اعلام کرد بنا بر اسناد مالی سال ۲۰۱۲، میزان ثروت منافورت ۱۹ میلیون دلار عنوان شده بود که مدارک جدید نشان می‌دهد تا ماه مه سال ۲۰۱۶، ثروت وی بیش از ۱۳۶ میلیون دلار برآورد می‌شود.

اتهامات مطرح شده علیه منافورت، نخستین اتهامات حاصل از تحقیقات «رابر مولر»، کنسول ویژه وزارت دادگستری آمریکاست که وظیفه تحقیق درباره مداخله احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را بر عهده دارد. منافورت که ۶۸ سال سن دارد، در فاصله ماه‌های ژوئن تا اوت ۲۰۱۶، سمت مدیر ستاد تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری ترامپ را به عهده داشت. وی در پی انتشار گزارش‌هایی درباره دریافت میلیون‌ها دلار کمک مالی از یک حزب سیاسی حامی روسیه در اوکراین، از سمت خود کناره گیری کرد. وی پس از برگزاری جلسه دادگاه در بازداشت خانگی به سر می‌برد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار