رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: اروپایی‌ها منافع خود در برجام را تامین کردند و مواضع آن‌ها باید مقداری صریح‌تر شود.

محمدرضا باهنر رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرنگار احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اینکه ما شعار برد-برد را در مسئله برجام در پیش گرفتیم، اظهار کرد: آمریکا در این توافق تنها نبوده و کشور‌های اروپایی آن را همراهی کردند.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری ادامه داد:"من دیپلمات نیستم، من انقلابی ام، حرف را صریح و صادقانه می‌گویم "، یکی از مهم‌ترین بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در نشان دادن بی اعتمادی به ایالات متحده  پایبند  نبودن این کشور به تعهداتش است.

باهنر تصریح کرد: در طول 40 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی به هیچ وجه این کشور را قبول نداشتیم چرا که آنان همواره در مقابل سخنان امام و در جریان انقلاب برای ما سنگ اندازی می‌کردند.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین تاکید کرد:  شرایط به گونه‌ای بود که دیپلمات‌های ما مجبور به انجام مذاکره بودند کمااینکه نظام ما نیز به این امر راضی بود، اما این آمریکاست که امروز به پیمان خود عمل نکرده و به تعبیر ریاست جمهوری کشورمان هنوز مرکب تعهدات قبلی اش خشک نشده، حرف از مذاکره جدید با دیگر کشور‌ها می‌زند.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به اینکه کشور‌های اروپایی وارد آزمون جدیدی شده اند، گفت: اروپاییان در جریان برد-برد برنامه جامع اقدام مشترک، منافع خود را تامین کردند و اکنون باید دید که آنان در بازی برجام، آمریکا را همراهی خواهند کرد یا خیر.

باهنر اذعان داشت: اصرار آمریکا به منظور بر هم زدن برجام باعث انزوای بیشتر این کشور خواهد شد و از همان ابتدا نیز معتقد بودیم که ایالات متحده به تعهدات خود پایبند نخواهد بود.

وی با بیان اینکه مواضع اروپایی ها درقبال برجام باید مقداری صریح‌تر شود، افزود: اکنون آنان در حال محاسبه مصالح خود هستند و اگر زمانی احساس کنیم که آنان به تعهدات خود پایبند نخواهند بود ما نیز مقابله مثل خواهیم کرد.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به بی ثباتی وضع اقتصاد غرب تصریح کرد: در سال‌های گذشته برخی از کشور‌های اروپایی به ایران سفر کرده و راغب به سرمایه گذاری در کشورمان بودند و ما درست در همین زمان به بزرگ نبودن اقتصاد خود اشاره کردیم.

باهنر در پایان با اشاره به پاسخ این کشور‌ها در مقابل اظهارات ایران بیان کرد: اروپایی ها معتقدند اشتغال در هیچ کجای دنیا وجود ندارد و ایران و در مجموع منطقه آسیای میانه منطقه وسیع و بکری برای سرمایه گذاری خواهد بود.

انتهای پیام/

 

جایگاه اروپایی ها در حفظ برجام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار