مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری قزوین گفت: پدافند غیرعامل یک اصل اساسی در برابر تهدیدات نوین به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ محمد افشار مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری قزوین در همایش علمی حفاظت از زیرساخت‌ها در مقابل تهدیدات نوین افزود: پدافند غیرعامل هنر و علم دفاع بدون اسلحه است و تلاش دارد در عصری که تهدیدات امنیتی رنگ و بوی تازه‌ای یافته‌اند، بر بستر فناوری‌های نوین و دانش روز به ارائه راهکار‌های قابل اجرا بپردازد.

افشار گفت: شناخت نوع تهدیدات، پاسخ فنی و پدافندی بر اساس طرح‌ریزی مناسب، عمومی‌سازی و رشد فرهنگی پدافند غیرعامل میان مردم و مانور و تمرین ازجمله راهکار‌های پدافند غیرعامل در مقابله با تهدیدات است.

وی بیان کرد: قدرت ملی از دو مولفه قدرت سخت و قدرت نرم تشکیل شده است که دشمنان در تهدیدات جدید هم به دنبال ضربه زدن و ناتوان کردن قدرت سخت و هم در حوزه قدرت نرم به دنبال اختلال و بی اثر کردن فعالیت‌های فرهنگی و علمی کشور هستند.

دبیر شورای پدافند غیرعامل ضمن تاکید بر اهمیت دفاع گفت: در درجه اول باید نوع تهدیدات مشخص شود تا بتوان دفاع را در مقابله با آن تعیین کرد.

افشار افزود: اکنون تهدیدات بیوتروریست، حملات سایبری، الکترومغناطیس، بیولوژیک و استفاده از محصولات تراریخته به‌عنوان سلاح بیولوژیک است که همه این‌ها نمادی از تهدیدات مدرن به شمار می‌رود و بازتاب آن ازکارافتادن سیستم‌های خدمات‌رسانی و در نهایت نارضایتی مردم است.

انتهای پیام/

همایش علمی حفاظت از زیرساخت‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار