معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری همدان از پیش بینی اعتبار ایجاد فرصت شغلی برای 11 هزار جویای کار در استان همدان خبر داد.

11هزار جویای کارهمدانی در انتظار تخصیص اعتباربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ رضا قیاسی  معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری همدان بیان کرد: امسال بیش از سال ها گذشته برای حمایت از بخش های تولیدی اشتغال زا اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: پنج تا 6 هزار میلیارد ریال که قابل افزایش نیز است از محل رونق تولید در نظر گرفته شده که مدیریت این اعتبار بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری همدان افزود: از این اعتبار می توان برای تکمیل طرح هایی با بیش از 60 درصد پیشرفت، تامین سرمایه در گردش یا بازسازی و بهسازی استفاده کرد

قیاسی افزود: طرح 'اشتغال فراگیر' نیز فرصت خوبی برای صنایع خرد و متوسط با هدف تکمیل، توسعه واحد تولیدی با دریافت سرمایه در گردش است.

وی تصریح کرد: در مرحله نخست این طرح سه هزار و 400 میلیارد ریال اختصاص یافت که در صورت جذب این میزان اعتبار می توان اعتبار پیش بینی شده برای طرح اشتغال فراگیر در استان را افزایش داد.

معاون استانداری همدان اضافه کرد: بخشی از فعالیت های اشتغالزا مربوط به فعالیت های روستایی است و یک هزار و 200 میلیارد ریال نیز برای ایجاد اشتغال روستایی در نظر گرفته شده است.

قیاسی افزود: فرصت های زیادی برای حمایت از بخش تولید و اشتغال در سال جاری فراهم شده است منوط به اینکه متقاضیان علاقه مندانه برای دریافت تسهیلات تلاش کنند.

وی اظهارکرد: در حوزه اشتغال فراگیر، اعتبار پیش بینی شده برای ایجاد فرصت شغلی برای 11 هزار جویای کار در استان است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان همدان نیز بیان کرد: هدف از برگزاری نمایشگاه آشنا کردن مسئولان با ظرفیت واحدهای تولیدی و مشکلات فرا روی این بخش است.

کیوان گردان با بیان اینکه یک کار فرهنگی در کنار این نمایشگاه صنعتی و تولیدی نیز در حال انجام است گفت: این کار فرهنگی پرداختن به موضوع ضرورت مدیریت آب به عنوان یک مشکل ملی و بالا بردن حساسیت مردم، مسئولان و تولیدکنندگان نسبت به مصرف بهینه آب است.

وی با ذکر اینکه شرکت شهرک ها از چند سال پیش حفاظت از منابع آبی را دنبال می کند گفت: پساب تولیدات شهرک های صنعتی استان روزانه بیش از سه هزار مترمکعب است که یک سوم آن به چرخه صنعتی بر می گردد و دوباره استحصال می شود.

انتهای پیام/د.ا

تخصیص اعتبار برای 11 هزار جویای کار در همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.