مدير كميته امداد امام خمینی(ره) خلخال از بهسازی 100 درصدی منازل مددجويان سيل‌زده روستای ترازوج شهرستان خلخال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، صفر فتح‌اله زاده، مدير كميته امداد امام خمینی(ره) خلخال افزود: منازل 43 مددجوی ساكن در روستای ترازوج خلخال كه بر اثر سيلاب دچار آسيب شده بودند، به طور 100درصد توسط كميته امداد و بنياد مسكن اين شهرستان مورد بهسازی قرارگرفته است.

وی با اشاره به اينكه 43 منزل مددجويان ساكن در روستای ترازوج در سال 95 به دليل سيل و رانش زمين تخريب شده بود، گفت: پس از گذشت حدود دو سال توانستيم با همكاری خيران و بنياد مسكن اين شهرستان 100درصد منازل سيل‌زده و تخريب شده را مورد بهسازی قرار دهيم.

وی با بيان اينكه 50 خانوار در قالب 154 نفر در روستای ترازوج خلخال سكونت دارند، افزود: 22 خانوار ساكن در روستای ترازوج تحت حمايت كميته امداد خلخال قرار دارند كه با ارائه خدمات حمايتی مختلف تلاش داريم بخشی از مشكلات اساسی آنها را رفع كنيم.

مدير كميته امداد امام خمینی(ره) خلخال با اشاره به اينكه روستای ترازوج در 32 كيلومتری شهرستان خلخال واقع شده است، بيان كرد: به دليل اينكه روستای ترازوج در دل كوه قرار گرفته و راهی خاكی و بسيار صعب‌العبور دارد، رسيدگی به مشكلات خانوار ساكن در اين روستا به دشواری انجام می‌شود كه امدادگران كميته امداد خلخال همواره برای حل مسائل مددجويان گام‌های موثری برمی‌دارند.

فتح‌اله زاده با بيان اينكه بر اثر سيلاب خانه‌های كاهگلی روستاييان تخريب شد، گفت: پس از بررسی‌های لازم، ضمن حفظ صنعت معماری روستا زمين‌های مناسبی برای بهسازی منازل تخريب شده مددجويان در نظر گرفته شد كه تمامی مراحل نقشه‌‌برداری، نقشه‌كشی و تامين مصالح ساختمانی به صورت رايگان در اختيار روستاييان قرار گرفت.

وی با اشاره به اينكه برای انجام عمليات عمرانی در روستای ترازوج 186 ميليون تومان با بنياد مسكن مشاركت كرديم، اعلام كرد: منازل مددجويان اين روستا به متراژ 60 تا 80 مترمربع بهسازی شده است.

فتح‌اله زاده با بيان اينكه به علت وجود مراتع مناسب شغل اصلی ساكنان روستای ترازوج دامپروری است، افزود: با پرداخت تسهيلات اشتغال و خودكفايی در زمينه دامپروری به 26 نفر از مددجويان اين روستا تلاش شد تا علاوه بر ايجاد فرصت‌های شغلی، به توسعه روستا نيز كمک شود.

وی با اشاره به اينكه رسيدگی به مناطق محروم در اولويت برنامه‌های اين نهاد قرار دارد، گفت: خانوار ساكن در مناطق محروم به علت محروميت و نبود امكانات لازم رفاهی نيازمند رسيدگی حداكثری هستند كه اميد است با ياری مسئولان دستگاه‌های اجرايی و خيران بتوانيم خدمات قابل توجهی را به آنها ارائه كنيم.

 

انتهای پيام/ح

بهسازی منازل 43 مددجوی ساكن در روستای ترازوج خلخال

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.