فرماندار چابهار در دیدار با مدیرکل ارشاد استان از فرهنگ و هنر به عنوان زیربناهای توسعه هر کشور نام برد.

‌به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، فرماندارچابهار در دیدار با مدیرکل ارشاد استان از فرهنگ و هنر به عنوان زیربناهای توسعه هر کشور نام برد و گفت: ما باید چابهار را به مرکز صدور فرهنگی استان و منطقه تبدیل کنیم و ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی موجود را به پروژه‌های کاربردی مبدل سازیم‌.


دکتر درویشی گفت: با توجه به اینکه در خصوص اهمیت فرهنگ و هنر حرف های زیادی به میان آمده است، اما متاسفانه خواسته‌های حداقلی اهل هنر ‌برآورده نشده است‌.

فرماندار ویژه چابهار در ادامه بیان کرد: خوشبختانه نگاه به استان تغییر کرده و آن نگاه منفی گذشته دیگر معنایی ندارد که اگر نگاه به استان و خصوصاً چابهار مثبت باشد، سرمایه گذاران مختلفی در زمینه‌های گوناگون با توجه به وجود پتانسیل و ظرفیت‌های بی بدیلی که در منطقه موجود است، میل به سرمایه گذاری در چابهار را پیدا می‌کنند‌.

 

وی در ادامه: از رشد و توسعه صنعت و تجارت در چابهار ابراز خرسندی کرد و گفت: اگر فرهنگ نیز همگام با آن رشد نکند، قطعاً آسیب جدی در این زمینه خواهیم دید‌.


فرماندار ویژه شهرستان چابهار گفت: با توجه به اینکه 35000 نفر با صید و صیادی امرار معاش می‌کنند، می‌توان با استفاده از کتابخانه‌های سیار، فرهنگ کتابخوانی را بین آنها ترویج داد‌.


درویشی در پایان از برگزاری جشنواره غذا و لباس محلی در ایام نوروز خبر داد و ابراز امیدواری کرد بتوانیم با استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد، جشنواره ایی بی نظیر در نوع خود برگزار کنیم.

انتهای پیام/گ

چابهار مرکز فرهنگی منطقه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار