پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه کارکنان دستگاه قضایی منطقه چهار کشور در یاسوج آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در مسابقات قرآن آیین پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه کارکنان دستگاه قضایی منطقه چهار در یاسوج با بیان اینکه همه ماباید از مثال ها و قصه های قرآنی عبرت بگیریم گفت: مراد و هدف تبیین قصص قرآنی عمل به دستورات الهی است.


آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی از مسئولان فرهنگی خواست در زمینه فهم وکاوش درمعانی قرآن کریم و عمل به احکام و دستورات الهی و نشان دادن مسیرهدایت از آیات قرآنی بیش از گذشته تلاش کنند.


حجت الاسلام معصومی لاری معاون واحد فرهنگی و دینی معاون قوه قضائیه  هدف از برگزاری مسابقات قرآن کریم را بصیرت افزایی کارکنان قوه قضائیه عنوان کرد و گفت:راهبری قرآن و نشان دادن معارف قرآن موجب پیشگیری از انحرافات اجتماعی و هدایت مردم در جامعه می شود.


معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هم گفت: این مسابقات با شرکت ۷ استان کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، خوزستان، اصفهان، بوشهر، فارس و چهارمحال و بختیاری در روز‌های دهم و یازدهم آبان ماه جاری در سالن دکتر عسکریان دانشگاه یاسوج برگزار می شود.


گشتاسبی هدف از برگزاری این مسابقات را ارتقاء شاخص فرهنگی و معنوی و آشنا کردن کارکنان دستگاه قضا با فرهنگ و علوم قرآنی برشمرد و افزود:این مسابقات در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل، درک مفاهیم و اذان برگزار می‌شود.


وی گفت:این مسابقات با شرکت 227 تن برگزار می شود که از این تعداد 112 نفر خانم (201 تن بزرگسال 26 نفر زیر16 سال) و بقیه آقا هستند.


گشتاسبی افزود:در پایان به سه نفر برتر هر رشته جوایز نفیسی به همراه تندیس این مسابقات اهداء می‌شود.

انتهای پیام/د

 

برگزاری مسابقات قرانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.