نماینده مردم تهران گفت: با برجام توانستیم تحریمهای بانکی را برداریم اما چه کنیم که با نقض عهد آمریکا مواجه هستیم.

حق غنی‌سازی‌مان با برجام به رسمیت شناخته شد/مادر تحریم‌ها موش زایید!به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران بعد از قرائت گزارش شش ماهه سوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از روند اجرای برجام در صحن علنی امروز (چهارشنبه، 10 آبان ماه) گفت: گزارشی که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ارائه داد و بحثهایی که دوستان مطرح کردند باید بر دانش و آگاهی ملت اضافه کند و ما را از سردرگمی و سردرکلاف بودن دربیاورد.

 نماینده مردم تهران افزود: خوشبختانه عزیزان مطالب خوبی گفتند جز یکی دو نفر از دوستان که ما را به  یاد دلواپسان انداختند. من باید به این عزیزان بگویم با برجام توانستیم همه قطعنامه‌ها و تحریم‌ها را یک جا از بین ببریم و از ذیل هفتم منشور سازمان ملل دربیاییم.

وی با بیان اینکه با برجام توانستیم غنی‌سازی که حق مسلم مان است را به رسمیت بشناسیم، ادامه داد: با برجام توانستیم کشتیرانی، بیمه وحتی  تحریمهای بانکی را برداریم اما چه کنیم که با نقض عهد آمریکا مواجه هستیم.

کواکبیان بیان کرد: یکی از دستاوردهای برجام این است که رفتیم و مذاکره کردیم و بعد فهمیدیم که به آمریکایی‌ها خصوصا از نوع ترامپیسم نمی توانیم اعتماد داشته باشیم.

نماینده مردم تهران گفت: با توجه به همه توطئه‌هایی که خواستند در سوریه و عراق حتی در اقلیم کردستان اجرا کنند در اوج اقتدار هستیم. اگر مثل کره شمالی فتوای شرعی مقام معظم رهبری را نداشتیم و می توانستیم سلاح هسته ای داشته باشیم شاید وضعیت فرق می‌کرد اما در این شرایط ما قانون تصویب کردیم و این قانون را باید کسانی که مسئول شدند، اجرا کنند.

وی اظهار کرد: خوشبختانه مادر تحریم‌ها دیروز موش زایید و برخلاف کاتسا که قرار بود 5  هزار نیروی قراردادی قرارگاه خاتم تحریم شوند، همان افراد قبلی تحریم شدند.

کواکبیان تاکید کرد: همه ما باید بدانیم سه ضلع قدرت این ملت، رهبری و مردم و انسجام داخلی، قدرت دفاعی و دیپلماسی با هم هستند، هر کسی بخواهد بین اینها جدایی و اختلاف بیندازد برخلاف منافع ملی عمل می‌کند.

نماینده تهران گفت:  باید در داخل وحدت و انسجام خودمان را داشته باشیم. ما اصلاح طلب‌ها بیشترین پشتیبان سپاه پاسداران در مقابل آمریکایی‌ها هستیم و هیچکسی نمی‌تواند اختلاف بین ما بیندازد. باید به این انسجام توجه بیشتری کنیم چرا که می‌توانیم اقتدار بیشتری بدست آوریم.

وی ادامه داد: بنده موافق این نیستم که بگوییم از ان پی تی خارج می‌شویم چون فتوای شرعی رهبر است. وقتی می خواهیم مسالمت آمیز پیش برویم حتما نیاز به ان پی تی داریم.

کواکبیان افزود: دشمن مسائل اقتصادی کشور را هدف گرفته تا بتواند فکر ترامپ که یک  بنگاه دار معاملاتی است را پیاده کند. یعنی آگر آنها نتوانند اروپا را با خود همراه کند، سناریوی ایران هراسی و بحث اقتصادی و امثال اینها را یکجانبه علیه ما اجرا کنند.

نماینده تهران خاطرنشان کرد: بحث موسسات مالی و امثال پدیده رانتها و فسادهای داخلی از آمریکا برای ما بدتر هستند و اگر اینها را درست کنیم هیچ ترسی از آمریکا وجود ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۳:۳۹ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
با امریکایی باید مثل خودش حرف زد دمت گرم کره شمالی
آخرین اخبار