سازمان جهانی بهداشت در راستای ارتقای سلامت بیماران مجمع جهانی مراقبت از بیمار را با شعار «دستان تمیز بهترین نوع مراقبت از بیمار» را راه اندازی کرده است

توماس هنیگ یکی از بنیان گذاران جایزه جهانی بهداشت دست در حاشیه کارگاه آموزشی بهداشت دست در بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر در گفت و گوی اختصاصی گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ گفت: ما جایزه جهانی بهداشت دست را در سال ۲۰۱۰ در آسیا و اقیانوسیه راه اندازی کرده ایم و سپس به کشور‌های اروپایی، آمریکای لاتین و دیگر کشور‌ها توسعه داده شد.


وی با اشاره به ضرورت فراهم سازی زیرساخت‌ها برای آغاز این حرکت بهداشتی در جوامع افزود: همه کشور‌ها در آسیا و اقیانوسیه از ژاپن، استرالیا، نیوزیلند، هند و اروپا، روسیه، آفریقا تا کشور‌های خاورمیانه و مکزیک در آمریکای لاتین عضو این مجمع جهانی هستند.

وی با بیان اهمیت اجرای ۵ مرحله‌ای بهداشت دست سازمان بهداشت جهانی گفت: طبق این طرح همه این کشور‌ها می‌توانند در این جایزه شرکت کنند، اما آمریکا و کانادا به خاطر معیار‌های سازمان جهانی بهداشت نمی‌توانند.

این بنیان گذار جایزه جهانی بهداشت دست هدف از این جایزه را تعیین و تجلیل بهترین میزبان اجرای طرح بهداشت دست در منطقه دانست و گفت: با اجرای موفق آمیز طرح بهداشت دست سازمان جهانی بهداشت برخی افراد زیر نظر اساتید مجرب به عنوان برگزیدگان بهداشت دست آموزش می‌بینند.

هنیگ افزود: از جمله این اساتید مجرب پروفسور دیدر پیتیت است که به پاسداشت زحمات اش موفق به کاندید جایزه صلح نوبل شده است.

به گفته وی این افراد آموزش دیده در بیمارستان‌های خود به آموزش سایر پزشکان و پرستاران مبادرت می‌ورزند و بیمارستان امام رضا (ع) مشهد به عنوان پایلوت آموزش بهداشت دست در ایران تعیین شده است.

این بنیان گذار جایزه جهانی بهداشت دست با اشاره به انتقال بسیاری از بیمار یها از طریق دستان آلوده و مرگ بیماران خاطرنشان کرد: می‌توان جان انسان‌های بیشتری را نجات داد و از بیمارستان‌های برتر در زمینه رعایت اصول صحیح و موفقیت آمیز بهداشت دست الگو برداری کرد.

وی افزود: گزارش سازمان جهانی بهداشت در زمینه اصول صحیح و موفقیت آمیز بهداشت دست هر ماه در یک مجله پزشکی به چاپ می‌رسد.

انتهای پیام//ا. ج
 

راه اندازی جایزه جهانی بهداشت دست در سال ۲۰۱۰ در آسیا و اقیانوسیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.