رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: میزان حقوق بازنشستگان را ۱۰ درصد اضافه خواهیم کرد.

جزئیات پیش‌بینی تورم و رشد سال آینده/ نفت ۵۰ دلاری در لایحه بودجه ۹۷به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  رییس سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار کرد: با شرایط جدید بودجه نویسی که امسال توسط دولت در حال انجام است، بودجه سال 1397 پیش از 15 آذر به مجلس می‌رسد.

نوبخت افزود: نرخ دلار هنوز در بودجه قطعی نشده است. قیمت نفت در بودجه 97 پنجاه دلار در نظر گرفته شده و تلاش ما بر این است که نرخ 50 دلار را برای نفت تحقق ببخشیم.

وی گفت: رشد 6 تا 7 درصدی در اقتصاد در بودجه سال آینده دیده شده است. برای سه ماهه اول رشد اقتصادی 7 درصدی بدون نفت داشتیم. خوشبختانه از زمستان سال گذشته رشد ساختمان سازی مثبت بوده است. در حالیکه رشد سرمایه گذاری در سالهای قبل منفی بوده است، اما امسال 7.1 درصد مثبت بوده است. از آنجایی که مسکن می تواند به عنوان پیشران رشد و رونق باشد، در سه ماهه اول 2/6 درصد معاملات و 6/8 درصد معاملات رونق داشته باشد که در صورت ادامه جهشی در رشد اقتصادی ایجاد خواهد کرد.

به گفته وی لایحه بودجه قبل از 15 آذر به مجلس می‌رسد.

نوبخت درباره نرخ تورم نیز گفت: سال آینده نرخ تورم تک رقمی خواهد بود که 9 درصد پیش بینی شده است. انتخاب نظام بودجه ریزی به شرایط اقتصادی کشور برمی‌گردد. در بودجه نویسی سنتی بودجه ریزی بر مبنای صفر و غلطان بوده است، اما آخرین مدلی که از نظر علمی در دنیا در بودجه ریزی انجام می‌شود، براساس عملکرد دستگاه ها است.

رییس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: ما در واگذاری‌ها و اختصاص بودجه ها به تفکیک استانی و ملی امیدواریم با سرعت بتوانیم بحث صدور اوراق مشارکت طرح‌ها را نیز پیش ببریم و آیین نامه این واگذاری‌ها نیز در دولت به تصویب رسیده و سازمان برنامه و بودجه مطالعات آن را انجام داده است.

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: ما از مجلس می خواهیم در ادامه لایحه مشارکت عمومی، خصوصی را با ملاحظات و همکاری خوب تصویب کند، تا ما بتوانیم بقیه طرح‌ها را نیز با سرعت بیشتری واگذار کنیم.

نوبخت در ادامه درباره مشکلات بودجه‌ریزی گفت: غیر از ردیفی که برای دستگاه داریم، ردیف متفرقه‌ای داریم که بر اساس دستگاه تعریف نشده است. ردیف های متفرقه مشکلاتی در بودجه ایجاد کرده که برای شفاف سازی بودجه این ردیف ها در ذیل بودجه دستگاه ها قرار خواهد گرفت. تصمیم داریم که درآمدهای اختصاصی دستگاه ها را نیز نظارت کنیم.

او در ادامه گفت: از سال 80 قرار شد که بودجه ریزی بر مبنای عملکرد باشد، اما هنوز این کار انجام نشده است. در سال های قبل بودجه در اسفند داده می شد در حال که بودجه باید در آذر تصویب شود، تا آیین نامه اجرایی بودجه آماده شود. اینکه بودجه ریزی بر اساس عملکرد باشد، شیوه دولت یازدهم بوده  و در چهارسال گذشته جدول تعیین شد و در تلاش برای حل مشکلات پیش رو هستیم.

سخنگوی دولت در ادامه درباره میزان حقوق کارکنان دولت و افزایش حقوق ها در سال آینده گفت: ما حتی حقوق کارمندان را تا یکی دو درصد بالای نرخ تورم تعیین کرده ایم. ما بر اساس ده درصدی که گفته ایم عمل می کنیم، درحالیکه الان نرخ تورم 8 درصد است.

سخنگوی دولت گفت: چه شاغلان چه بازنشستگان از نظر اینکه می خواهیم عملکرد و حسابرسی در دستگاه ها انجام دهیم دغدغه ای نداشته باشند. همانطوری که باید سرماه حقوق کارکنان دولت را بپردازیم باید کارکنان طرح های عمرانی را بپردازیم اما این ها چندین ماه حتی ریالی دریافت نمی کنند.

وی با بیان اینکه میزان حقوق بازنشستگان را نیز ده درصد اضافه خواهیم کرد، افزود: در توسعه طرح های عمرانی دولت باید حداقل 100 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کند، بنابراین نباید فقط از نظر افزایش حقوق ها دولت تحت فشار باشد، بلکه باید صرفه جویی را نیز مدنظر داشته باشیم. 

سخنگوی دولت در ادامه درباره اقدامات دولت درزمینه جبران عقب ماندگی های اقتصادی گفت: رشد اقتصادی از دو محل به دست می آید. تلاش بر این است که بر اساس سرمایه گذاری 5.5 درصد را تحقق بخشیم. برای افزایش بهره وری نیز باید ساختارهای اقتصادی داشته باشیم. بنابراین با تشویق به صرفه جویی نیز می توان در بهره‌وری موفق بود.

نوبخت درباره هدفمندی یارانه ها نیز گفت: قانون گفته هرچه از محل افزایش قیمت به دست می‌آید، هزینه‌ها کم شود و بعد 50 درصد را به خانوارها برگردانیم، سی درصد به تولید و 20 درصد به دولت برسد. توزیع یارانه بر اساس 45 هزار و 500 تومان بر اساس این است که علاوه بر 50 درصد 12 هزار میلیارد از محل صندوق ذخیره نیز پرداخت می شود. در توانیر، دو هزار و دویست میلیارد تومان گرفته شده که به تولید برگردانده شده است. سی درصد تولید هیچ گاه پرداخت نشده است اما در کمک ها در بخش تولید انجام شده است.

وی افزود: یکی از کارها در بودجه 97 این است که در هدفمندی اصلاحاتی انجام خواهد شد، تا بیشتر به افراد نیازمند پرداخت شود.

سخنگوی دولت در پایان درباره رتبه کسب و کار نیز گفت: در سال های گذشته 4 تا 5 واحد رتبه کسب و کارمان بهبود داشته است. قانون رفع موانع تولید نیز برای بهبود فضای کسب و کار تنظیم شد.

انتهای پیام/

جزییات پیش‌بینی تورم و رشد سال آینده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۰ ۰۲ تير ۱۳۹۷
خدا به این مردم رحم کنه
Germany
مهمان
۱۶:۰۴ ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
اگر بقیه حرفها و صحبت های اقایان درست یاشد این یکی هم درسته نرخ تورم ۸ درصد!!...انچه که مردم لمس میکنند بیش از ۵۰ در صد است نرخ بهره های وام های بانکی اسمش ۱۸ درصد است عملا ۲۸ تا ۳۰ در صد میافته و نرخ سود سپرده های سرمایه گذاری ۲۱ درصد اونوقت چگونه.امار و ارقام شاخص کالاهای مورد محاسبه تورم رو طوری حساب میکنید که.میشود ۸ درصد ! شاگرد مدرسه سال دوم اقتصاد برایم حساب کرده با همان معیار ها و روش های محاسباتی شاخص های چندین کالای اساسی میانگین ان شده ۴۰ در صد ..
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۳:۳۷ ۱۴ خرداد ۱۳۹۷
تورم کمتراز ۱۰ درصد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
اجناس چهل درصد گرون شده پس افزایش حقوقم باید رو همین منوال باشه
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته لشگری
۱۹:۵۶ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
10 درصد زیاده : یه خورده کمتر زیاد کنید حقوقارو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
با این پول خرج قبض هامونم درنمیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
قیمت اجناس ده برابر خودشان هم با این حقوق ها میتونن زندگی کنن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
جسد بهتره دفن شه مومیایی
Iran (Islamic Republic of)
فرهنگی بازنشسته
۰۰:۴۷ ۲۸ فروردين ۱۳۹۷
کی احکام حقوق سال۹۷زده میشود
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۴:۲۹ ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
بله تمام جنسهای بازار ار 50 تا 100 درصد حتی خیلی بالاتر اما به حقوقها که میرسه 10 درصد یا کمتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۲۰ آبان ۱۳۹۶
مگه با ده درصد اضافه حقوق در کل سال میشود جلوی اضافه شد قیمت اجناس مورد لزوم خانواده را تامین کرد الان از اول سال تا کنون بیشتر اجناس جند بار یا گران شده یا از حجمش کاسته شده این میزان حقوق فقط برای یکی دو ماه اول سال هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۱۲ آبان ۱۳۹۶
افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان 5 درصد چون دولت با کسری بودجه مواجه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۱۱ آبان ۱۳۹۶
وضع مالی ام اینقدر بداست حتی نمیتونم بچه امو ببرم بیرون شرمنده خانواده ام هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۱۱ آبان ۱۳۹۶
وایییییی چه عالی
خاک بر سرتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۱۱ آبان ۱۳۹۶
یعنی من که بازنشسته‌ام و یک و نیم حقوقمه فقط 150 تومان افزایش حقوق داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۱۱ آبان ۱۳۹۶
ان‌شاءالله که با این افزایش 10 درصدی دیگه شاهد تورم نباشیم، خسته شدیم از بس گرونیه واقعا چطور داریم زندگی می‌کنیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۱۱ آبان ۱۳۹۶
واقعنا دلم برای خودم می سوزد
Iran (Islamic Republic of)
یه شهروند
۰۹:۴۵ ۱۱ آبان ۱۳۹۶
حقوق بازنشتگان و مستمربگیران در حد زندگی معمولی نیست باید افزایش 20 تا 24 درصدی داشته باشه حالا شد 10 درصد

تو شهرستان اجاره خونه زیر 600 تومن نیست برنج کیلویی 8000 هزار تومن شده 12 هزار
واقعن تورم تک رقمیه ?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۱۱ آبان ۱۳۹۶
آقای نوبخت قبلا ۱۸درصد اضافه می کردید پس چرا حالا ۱۰درصد آیا متناسب با تورم است، آیا شما می توانید با ماهی ۱ میلیون تومان زندگی کنید بازنشسته هارا دریابید خیلی درمضیقه هستند
Netherlands
حمید کرمی کارشناس اقتصاد وکارشناس ارشد مدیریت
۰۸:۲۸ ۱۱ آبان ۱۳۹۶
با افزایش 10درصدی مشکل حل نمی شود . کالاهای اساسی در طول سال چندین مرتبه افزایش قیمت دارند در صورتی که حقوق با یک ضریب دستوری افزایش می یابد. بطور مثال تخم مرغ از شانه ای 8000تومان به 13000تا14000تومان افزایش یافته ویا مدارس با 20تا 30درصد افزایش شهریه روبرو است .
Iran (Islamic Republic of)
قاسم
۰۸:۲۰ ۱۱ آبان ۱۳۹۶
افزایش 10 درصدی اصلا عادلانه نیست باید 10 درصد افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان را ببینند چقدر می شود آن مبلغ را بر تعدادکل حقوق بگیران تقسیم کنند بعد یک مبلغ ثابت به حقوق همه اضافه شود مثلا مبلغ 500 هزار تومان به همه حقوق بگیران اضافه کنند زیرا 10 درصد حقوقهای حداقل جواب گرانی ها را نمی دهد ولی حقوق های بالاافزایش ده درصدی بیش از نیاز گرانی هاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۸ ۱۱ آبان ۱۳۹۶
تورمشان را 8 درصد اعلام میکنند اگر راست میگویید به همه حقوق بگیران از کارگر و کارمند و بازنشسته و بیمه بیکاری بگیر نصف حقوقی که جنابعالی میگیرید را بدهید همین دیگر نه یارانه بدهید و نه وام و ...
و هر 4 سال که دولت عوض میشود معادل نصف حقوق سخنگو را باز به اقشار یاد شده بدهید همین .
Iran (Islamic Republic of)
معلم بازنشسته
۰۲:۱۷ ۱۱ آبان ۱۳۹۶
چرا قانون مدیریت خدمات کشوری را می خواهید در مورد ما بازنشستگان اجرا نکنید و متکبرانه می گوئید به حقوق بازنشستگان ده درصد اضافه می کنیم

از همسانسازی حرفی نزدی مگر قانون دولت را به همسانسازی مکلف نکرده !!! ۱۰ سال است حق مارا پایمال کردید خجالت هم خوب چیزی است

ده درصد حقوقهای زیر دومیلون کمتر از دویست تومان میشود درحالی همکار شاغل ما ده درصد حقوقش حدود ۴۰۰تومان می شود با این روش چگونه می خواهید حقوقها را همسان کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۳ ۱۱ آبان ۱۳۹۶
اقای نوبخت
اون نیروهای طرحی ک گفتین منم که چهارماهه بی حقوقم
سنوات پارسالم مونده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
چه خوب حقوق پدرمنم زیاد میشه . ممنونم جناب آقای نوبخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
من نوعی باز نشسته هستم اینقدر حقوقم پایینه خدا میدونه
Germany
ناشناس
۲۳:۱۵ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
پدر منم باز نشسته است حقوقش خیلی کمه چرا افزایش نمیدهید حقوق باز نشستگان نامین اجتماعی رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
خیلی خوبه اگر حقوق باز نشستگان تامین اجتماعی رو زیاد کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
آقای نوبخت سلام
حقوق بازنشستگان را لطفا افزایش بدهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۸ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
تورم ۵۰٪افزایش
Iran (Islamic Republic of)
پاینده
۲۱:۴۵ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
من بازنشسته فولاد هنوز حقوقم را نگرفته ام با گرانی سر سام آور چه کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
غلامرضا
۲۰:۳۵ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
اقای نوبخت حقوقها۴۰ درصدافزایش دهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
لطفاا وخواهش میکنم حقوق باز نشستگان را افزایش دهید
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۹:۴۴ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
مگه سالی 20 درصدنبود پس چی شد ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
خواهش افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۸ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
خواهش میکنم هرچه سریع حقوق باز نشستگان را افزایش دهید باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
خواهش میکنم حقوق باز نشستگان را افزایش بدهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
10درصد اضافه میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
ممنونم ازتون اقای نوربخت.
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته با مدرک فوق دکترا
۱۸:۱۹ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
کسی که با مدرک فوق دکترا بازنشسته شده و حقوق زبر ۳ میلیون میگیره رو با مدرکهای پایین که حقوقشان زیر ۵.ا میلیون هست رو با هم مقایسه میکنن و با افزایش درصد ، افزایش حقوق سالانه زیر ۱/۵ میلیونیها و کاهش در صد بالای۱/۵ میلیونیها می خواهند حقوقها رو هم سطح کنند ایا این بدین معنی نیست که دیگه کسی به دنبال تحصیل علم وتخصص نرود و در حد سیکل و دیپلم بماند ایا این عدالت است .!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
خسته نباشی دلاور
Germany
ناشناس
۱۷:۴۱ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
من یک بازنشسته فرهنگی ام .بیماری خاص دارم وتحت درمانم. دخترم دراستانه کنکوره و دوتافرزندم درشرایط ازدواج هستند وبخاط نوع بیماری ام ناچارا درکرج مستاجرم . با حقوق زیر2 میلیون تومن چگونه بسازم ؟ آیا با این وضعیت ادامه زندگی امکان پذیر هست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
با حقوق 1700 شهریه دانشگاه و مدرسه سرویس مدرسه وضعیت پزشک ودارو و...... چکار کنیم ..... من بعد بازنشستگی از ناچاری رفتم یه زمین اجاره کردم گندم کاشتم نصفی با مالک 5تن گندم دادم تحویل اول تیر تاحالا پولشو ندادن
Germany
ناشناس
۱۷:۳۶ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
با حقوق 1/5 میلیون تومن درماه و با این هزینه های کمر شکن شرمنده خانواده خود نشویم؟
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۷:۳۲ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
الان یک هفتس تقریبا همه چیز گران شده،افزایش 10 درصدی رو از همین امروزم انجام بدن باز هم مشکلات ما بازنشستگان رو رفع نمیکنه جالبه 9 درصد تورم اعلام شده تقریبا همه چیز بالای 15 درصد گران شده یک هفتس و حقوق مارو سال آینده 10 درصد میخوان اضافه کنن خدا خودش به دادمون برسه
Germany
ناشناس
۱۷:۲۹ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
مشکلات ما بازنشستگان خیلی زیاد است
United States of America
ناشناس
۱۷:۲۴ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
لطفا مطالبات گندمکاران را پرداخت کنید تشکر
Germany
حمید
۱۷:۲۱ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
شاغل وبازنشسته در یک کشور! قیمتها برای هردو یکسان. بازنشسته فرزندانش دانشگاه میرن یا ازدواج میکنن . خودش دایم مریض میشه. خونه اش آمد و رفت هست و... درشرایط برابر شاغل بالای 4تومن میگیره ولی بازنشسته زیر2تومن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۲ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
بازنشستگان حقوقشان یک تا دو میلیون است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
چرا حقوق ما از ورزشکاران کمتر است ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
با یک یا دومیلیون تومان حقوق نمیشه هزینه های زندگی را تامین کرد خواهشا کمکمون کنید
Germany
محمد
۱۶:۳۳ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
بازنشتگان زندگی سختی را میگذرانند، انهارا در یابید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
با ده درصد افزایش حقوق نمی توانیم هزینه هایمون را تامین کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
نرخ تورم دو برابر شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
14 و نیم درصد اضافه حقوق بازنشستگان در سال 97 میشه 10 درصد؟
Germany
ناشناس
۱۵:۴۰ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
چرا بیشتر افزایش داده نمیشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
حقوق زیر 1.5 میلیون و 10 درصد افزایش یعنی هیچ.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
مگه قرار نبود 20 درصد افزایش حقوق داشته باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
کی افزایش داده میشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
خیالی نیاز به این حقوق دارم لطفا بگویید چه وقت افزایش داه میشود ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
حقوق کارمند که نزدیک 4 میلیون هست 10 درصد افزایش پیدا می کنه و بازنشسته ای که نزدیک 1.700 هست هم 10 درصد
-
ناشناس
۱۳:۴۴ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
خدا کمک کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
اگر بیشتر مراکز دولتی به بخش خصوصی واگذار بشه مشکلات اقتصادی بر طرف میشه
Seychelles
ناشناس
۱۳:۴۲ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
مهمترین مشکل کشور بیکاری جوانان است
-
ناشناس
۱۳:۱۵ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
من خیلی نیاز به این حقوق دارم برای اینکه بدهی دارم و مشکلات اقتصادیم زیاد است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
ان شاالله خدا مشکل بازنشستگان را رفع کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
قرار بود امسالم 20 درصد اضافه بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
از حق التدریس سال گذشته ی معلمان چه خبر؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
افزایش 10 درصدی کمک چندانی به وضعیت معیشتی بازنشستگان نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
اضافه شدن 10 در صدی حقوق ها حذف یارانه ها گران شدن همه اقلام مصرفی گران شدن هر روز اجاره بها گران شدن آب و برق و گاز و تلفن از مشکلاتی است که با آن مواجهه هستیم
Australia
ناشناس
۱۲:۰۵ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
چرا افزایش 10 در صدی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
مشکلات بازنشستگان خیلی زیاد است خواهشا رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
بازنشستگان درشرایط سختی زندگی میکتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
من یه بازنشسته هستم تا حالا موفق به خرید خانه نشده ام یه خونه بهم بدین حقوقم را اصلا نمیخوام خودم میرم کار میکنم برا زن و بچه هام دیگه باکرایه خونه ماهی یه میلیون پدرم دراومد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
تورم زیاده مشکلات اقتصادی زیاد شده این حقوق ها پاسخگوی هزینه ها نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
افزایش حقوق باید بر اساس گرانی و تورم انجام شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
ما اصلا حقوق نمیخواهیم خونه میخواهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
آخ جون این افزایش حقوق بالاتر از تورم است
-
ناشناس
۱۰:۵۷ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
حقوقها افزایش پیدا کنه خیلی خوبه از شما خواهش میکنم مطالبات فرهنگیان را نیز پرداخت کنید
آخرین اخبار