رییس پلیس فتا استان کرمان از افتتاح مرکز پلیس فتا در شهرستان زرند خبر داد و گفت: پلیس فتا، حفاظت در فضای سایبری را به عهده دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ امين يادگار نژاد در مراسم افتتاح ساختمان پليس فتا شهرستان زرند، ضمن تشريح اقدامات پليس فضای توليد و تبادل اطلاعات، گفت: اين پليس با هدف پيشگيری و مبارزه با جرائم در فضای مجازی و سايبری و به منظور تامين امنيت و حفظ حريم خصوصی شهروندان و آزادی های مشروع مردم راه اندازی شده است.

وی تصريح کرد: هدف فرماندهی استان کرمان، گسترش و راه اندازی پليس فتا در همه شهرستان هاي استان است که در حال حاضر در 5 شهرستان راه اندازی شده و امسال اين امر در شهرستان زرند محقق شد.

سرهنگ يادگارنژاد یادآور شد: هدف اصلی ايجاد چنين مراکزی برآورده ساختن مطالبات مردم است و مردم با تعامل، ارتباط و ديدن آموزش‌هاي لازم ديگر نگران تهديدات فضای مجازی نخواهند بود.

وی، صيانت از هويت ملي و ارزش هاي اسلامی، حفظ حريم خصوصي افراد و صيانت از منافع افراد در فضای سايبری را از نتايج عملکرد اين پليس عنوان کرد.

به گفته سرهنگ يادگارنژاد، حفاظت از اموال و اسرار در محيط فضاي توليد و تبادل اطلاعات برای انجام فعاليت های اقتصادی، سياسی، اجتماعی و فرهنگی ، به گونه ای که اين محيط بستری برای بروز فعاليت های غير قانونی نشود، از ديگر ماموريت های پليس فتا است.

وی افزود: برداشت هاي غير مجاز در سطح استان در فضای مجازی به ميزان 4% كاهش يافته است که از جمله دلايل کاهش اين دسته جرائم، اطلاع رسانی عمومی، اعلام پيام هاي هشدار دهنده و ارائه نکات آموزشی از طريق جرائد، سايت ها، رسانه های  صوتی و تصويری ،چاپ کتابچه آموزش، توزيع تراکت و سی دی  در جهت افزايش سطح آگاهی مردم و جامعه است.

انتهای پیام/ب

مرکز پليس فتا در زرند افتتاح شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار