عضو هیئت مدیره صندوق بیمه کشور گفت:از ابتدای سال زراعی، شاخص‌های کلان بیمه‌ای در خراسان رضوی رشد چشمگیری را نشان میدهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ عضو هیئت مدیره صندوق بیمه کشور ذر مراسم امضای تفاهم نامه سه جانبه میان مدیریت منابع و مصارف بین صندوق بیمه کشاورزی، مدیریت بانک کشاورزی خراسان رضوی و سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت:هدف از طرح‌های بیمه‌ای که ارائه شده است.تحقق بخشیدن به اصل ریشه‌ای و اساسی بیمه تا بتوان با کمک عده‌ی زیادی در فرایند بیمه، به مساعدت عده‌ی قلیلی که دچار آسیب و خسران میشوند بپردازیم.

تورج سعیدی افزود:میتوان باافزایش چتر بیمه در استان و جمع اوری خرد تولید کنندگان منابع بزرگی ایجاد می شود تا بتوان خسارات را جبران کرد.


وی گفت:از ابتدای سال زراعی، شاخص‌های کلان بیمه‌ای در استان رشد چشمگیری را نشان میدهد و آمار‌های روزانه حاکی ازین است که درخواست بیمه نسبت به استان‌های دیگر رشد فوق العاده‌ای داشته و این دستگاه پتانسیل مناسبی برای افزایش عملکرد دارد.

عضو هیئت مدیره صندوق بیمه کشور افزود: این استان به لحاظ گستره‌ی باغات و محصولات دامی به گونه ایست که می‌تواند با مدریت منابع و مصارفش به خود اتکایی برسد.
 
تورج سعیدی گفت: در سال گذشته ۳۰۰ میلیارد حق بیمه از کشاورزان گرفته شده و ۱۳۰۰ میلیارد دولت کمک کرده است که مجموع این دو رقم به بیمه گذاران پرداخت شده است.

وی با بیان این که صندوق بیمه کشاورزی کشور زیان ده نیست گفت: با توجه به کمک‌های دولت این صندوق تراز منفی نداشته و مازاد غرامت از دولت نگرفته ایم، زمانی تراز منفی می‌شود که با توجه به کمک‌های دولت باز هم صندوق نیاز مالی داشته باشد.

عضو هیئت مدیره‌ی صندوق بیمه کشاورزی کشور افزود: بیمه کشاورزی یکی از بیمه‌های بزرگ دنیاست و از لحاظ تعداد محصولاتی که تحت پوشش قرار دادیم بعد از آمریکا اول هستیم، و از لحاظ پوشش دهی عوامل خطر بی نظیر هستیم.

سعیدی افزود: در همه امور از جمله زراعت، باغات، دام و طیور و آبزیان و منابع طبیعی بیش از ۳۵% بیمه کردیم که هدفمان این است که در سال جاری و سال‌های آینده این رقم را ارتقا دهیم.

وی گفت: نگرانی تولید کنندگان و کشاورزان این است که اگر دچار حادثه‌ای شوند که کل محصول از بین برود از تولید ساقط نشده و بیمه پایه بتواند به آن‌ها کمک کرده و به رشد دوباره آن‌ها توجه کنند.
 
 

افزایش سطوح بیمه ای محصولات کشاورزی

 

رئیس شعب بانک کشاورزی خراسان رضوی در ادامه این مراسم گفت:به منظور امنیت سرمایه گذاری تصمیم بر این شد تا با افزایش سطوح بیمه ای، بتوان خصارت ناشی از مباحث متعدد که خارج از توان مدیریتی سرمایه گذاران است تحت پوشش بیمه‌ای قرار دهیم تا کشاورزان بتوانند با توان و انگیزه بالا در این بخش سرمایه گذاری کنند.

علی دشت بیاض گفت: باید جایگاه اندوخته و سپرده را به بیمه بسپاریم تا بتوان اعتما تولید کنندگان را با عملکرد خوب در برنامه ریزی جلب کنیم و به افزایش سرمایه گذاری‌ها در بخش تولید و کشاورزی استان کمک کنیم .

وی افزود: در حال حاضر تصمیم داریم به سمتی برویم که همه محصولات را تحت پوشش قرار دهیم.
 
 

محمود رضا فرزانه مدیر گروه خدمات بیمه کشاورزی استان خراسان رضوی هم در ادامه گفت:این بیمه دارای دو بخش منابع مردمی و منابع دولتی است که بخش منابع مردمی آن را بیمه گذاران پرداخت می‌کنند که این مدریت پذیر است، اما بخش دولتی آن در چند سال اخیر با چالش‌هایی روبروست.

فرزانه افزود: بر اساس روش‌های مدیریت منابع مردمی سعی داریم با رویکرد مدیریت ریسک بتوانیم منابع و مصارف را مدریت کنیم و سطح پاسخگویی را بالا ببریم.

وی گفت: در محدوده کشت بهار پارسال با ۵۳% رشد و ده میلیارد ریال منابع جمع آوری کردیم و بر اساس پیش بینی‌ها معادل این مقدار و یا شاید کمی بیشتر مصارف داشته باشیم.

مدیر گروه خدمات بیمه کشاورزی استان خراسان رضوی تصریح کرد: در بخش زراعت ۸۵ هزار هکتار در باغات، ۱۷ هزار هکتار در بخش دام، طیور و آبزیان ۵۳ میلیون قطعه طیور و ۵۳۰ هزار واحد دام فعالیت بیمه‌ای داشتیم و تحت پوشش قرار گرفت.

انتهای پیام//ه. ج
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.