رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان کفت: نخستین کلینیک سیار دندانپزشکی استان گلستان با کمبود نیروی دندانپزشک در مناطق محروم روبه رو است.

کمبود نیروی نخستین کلینیک سیار دندانپزشکی گلستانبه گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ عبدالرضا فاضل صبح امروز در نشست خیرین سلامت استان گلستان با اشاره به وضعیت کلینیک سیار دندانپزشکی استان اظهار داشت: با توجه به مشکلات فرهنگی و فقر شدید در مناطق محروم استان ضرورت ارائه خدمات دندانپزشکی در این مناطق بیش از پیش دارای اهمیت است.

وی افزود: در این زمینه نخستین کلینیک سیار دندانپزشکی استان گلستان با اعتبار اولیه بیش از ۵ میلیارد ریال در سال ۹۶ راه‌اندازی شد که ۵۰ درصد توسط وزارتخانه و ۵۰ درصد نیز توسط دانشگاه علوم پزشکی گلستان تامین شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با اشاره به اینکه عمده مشکل در این مسیر کمبود نیروی دندانپزشکی است، افزود: برای اجرای بهتر این طرح نیازمند ورود نیروی انسانی دندانپزشکی از بخش خصوصی هستیم.

فاضل گفت: ماهانه بیش از ۲۰۰ میلیون ریال برای ادامه فعالیت کلینیک سیار برآورد هزینه شده که نیاز به همراهی و همکاری خیران در همه شهرستان‌ها داریم.

آناهیتا همایون‌پور مسئول بهداشت دهان و دندان معاونت بهداشتی گلستان هم با اشاره به اینکه حدود یک‎ سوم از نونهالان استان به نوعی با بیماری‎های دهان و دندان مواجه هستند، گفت: نخستین کلینیک سیار دندانپزشکی در مرداد ماه سال ۹۶ در روستای حالی آخوند گنبد مستقر شد.

وی افزود: در ۱۸ روز کاری ۱۳۰ مورد معاینه، ۲۷۵ مورد کشیدن، ۱۲۳ مورد ترمیم و ۱۳ مورد جرم‌گیری انجام شد و ۳۵۲ مورد خمیر دندان و ۳۸۰ مورد مسواک نیز اهدا شد.

مسئول بهداشت دهان و دندان معاونت بهداشتی گلستان تصریح کرد: همچنین در طرح شهید شوشتری در حومه گنبدکاووس، روستای قازانقایه مراوه‌تپه، روستای فرانکی جنگل کلاله حدود ۳ هزار مورد انواع خدمات دندانپزشکی به نیازمندان و اقشار کم درآمد در مناطق محروم ارائه شد و یک‌هزار و ۹۰۰ فقره نیز خمیردندان، مسواک و نخ دندان اهداء شد.

وی با اشاره به اینکه در هفته سلامت امسال در ۵ مدرسه و مصلای گرگان خدمات دندانپزشکی ارائه شد، افزود: در سال ۹۷ در روستای شش‌آب رامیان ۵۰۱ مورد و در شهرستان علی آبادکتول نیز ۵۳۹ مورد خدمات دندانپزشکی ارائه شد.

انتهای پیام / م

 

نخستین کلینیک سیار دندانپزشکی گلستان با کمبود نیروی انسانی مواجه است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.