سامانه پایش خدمات مددجویی برای نخستین بار در مازندران آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سعید آرام مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: سامانه پایش خدمات مددجویی زیر نظر سازمان بهزیستی کشور در قالب دولت الکترونیک برای اولین بار به صورت پایلوت کشوری در مازندران اغاز شد.

وی افزود: این سامانه برای پایش مستمر خدمات و وضعیت مددجویان هم از طریق بهزیستی و هم توسط خود مددجو می‌باشد.

آرام با بیان اینکه دولت همراه الکترونیک یک تحول در سطح کلان است، گفت: این طرح با همراهی دستگاه‌های اجرایی به ارایه خدمات دولتی بر بستر فناوری اطلاعات و ارتباطی تلفن همراه می‌پردازد و کلیه خدمات دولت را از طریق بستر تلفن همراه به شهروندان ارایه می‌دهد.

مدیرکل بهزیستی مازندران افزود: مزیت این طرح روش‌های دسترسی آسان به اطلاعات و خدمات مددجویی حتی از طریق گوشی‌های همراه غیر هوشمند، ایجاد زیر ساخت مناسب برای استقرار دولت همراه و هزینه پایین استفاده از خدمات است.

وی گفت: جلوگیری از برخی سو استفاده‌ها از خدمات بهزیستی اساس کار این سامانه است و برخی در گذشته با استفاده از فقدان اطلاعات آنلاین و فراگیر سعی به برخورداری از امکانات بهزیستی در چندین شهر می‌کردند.

آرام دریافت اطلاعات لحظه‌ای مستمری پرداختی، پیگیری کسورات مستمری، پیگیری کمک‌های مالی دریافتی و پیگیری کمک‌های غیر نقدی دریافتی را از سرویس‌های تعریف شده این سامانه برشمرد.

وی همچنین اطلاع از آخرین وضعیت کمیسیون پزشکی، دریافت نوبت کمیته‌های توانبخشی، تغییر شماره حساب مستمری و ثبت تغییر محل سکونت کد پستی را از دیگر ویژگی‌های این سامانه اعلام کرد که توسط خود مددجو انجام می‌شود.

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت : سازمان بهزیستی پس از سازمان تامین اجتماعی و ثبت احوال سومین دستگاه اجرایی دولتی است که در این قالب اقدام به تعریف سرویس‌ها و خدمات خود نموده است.

وی افزود: این سامانه در آغاز فعالیت، ۹ سرویس از مجموع ۱۰۸ سرویس تعریف شده عملیاتی دارد و باقی سرویس‌ها هم به مرور زمان با تکمیل داده‌ها فعال خواهند شد.

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت:: هم اکنون ۵۰ هزار معلول، ۱۴ هزار خانواده زن سرپرست خانواره و به طور کلی ۱۲۰ هزار مدد جو در مازندران تحت پوشش بهزیستی قرار دارند که با این طرح وارد سامانه خواهند شد.

۵۰۳ هزار خانوار در کشور تحت پوشش پرداخت مستمری سازمان بهزیستی قرار دارند.

انتهای پیام/آ

برای نخستین بار سامانه پایش خدمات مددجویی در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.