کنگره آمریکا در گزارش عملکرد ارتش این کشور در افغانستان که هر سه ماه منتشر می شود اعلام کرد: فرماندهی ارتش آمریکا مستقر در افغانستان میزان تلفات نظامیان افغان را مخفی می کند.

آمریکا اطلاعات مربوط به تلفات نظامیان افغان را مخفی می کندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، کنگره آمریکا در گزارش عملکرد ارتش این کشور در افغانستان که هر سه ماه منتشر می شود اعلام کرد: فرماندهی ارتش آمریکا مستقر در افغانستان میزان تلفات نظامیان افغان را مخفی می کند.

«جان سوپکو»، بازرس ویژه کنگره آمریکا در امور افغانستان در گزارشی اعلام کرد: فرماندهی نظامی آمریکا در افغانستان انتشار اطلاعات مربوط به نظامیان افغان، از قبیل وضعیت تلفات نیروهای نظامی و نرخ فرسایش آنها، همچنین توان عملیاتی و تجهیزات را طبقه بندی یا محدود کرده است.

سوپکو افزود: نرخ فرسایش نظامیان و شمار قربانیان جزو اطلاعات طبقه بندی شده است، زیرا فرماندهی نظامی آمریکا در افغانستان پس از بررسی‌های لازم به این نتیجه رسید که این اطلاعات به دولت افغانستان مربوط می شود.

اداره بازرسی عمومی آمریکا در سال 2016 تلفات نیروهای نظامی افغان را غیر قابل تحمل و تکان دهنده خواند و اعلام کرد بین ماه های ژانویه و مه 2017 بیش از دو هزار و 500 سرباز و پلیس افغان کشته و چهار هزار و 200 تن دیگر زخمی شده اند.

این نهاد آمریکایی در سال 2008 مأموریت یافت درباره نحوه استفاده حدود 120 میلیارد دالری که آمریکا از سال 2002 در افغانستان هزینه می کند، به نمایندگان کنگره آمریکا و نهادهای زیر مجموعه آن گزارش بدهد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار