یک مقام مسوول گفت: برداشت مکانیزه برنج در سطح حدود 450 هزار هکتار، کاهش 50 تا 60 درصدی هزینه های تولید را در بر دارد.

روابط عمومی/ برداشت مکانیزه برنج امری مهم در کاهش 60 درصدی هزینه تولیدبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی،کامبیز عباسی رییس توسعه مرکز مکانیزاسیون اظهار کرد: اکنون در ۱.۶ میلیون هکتار از اراضی عملیات کشاورزی حفاظتی، کم خاکورزی و بی خاک ورزی انجام شده است.

وی در عین حال توسعه روش های نوین خاک ورزی را یکی از برنامه های اساسی مرکز توسعه مکانیزاسیون عنوان کرد.

عباسی درباره تخصیص تسهیلات به حوزه مکانیزاسیون نیز گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۳۰ میلیارد تومان تسهیلات جذب حوزه مکانیزاسیون کشاورزی شده و این تسهیلات در اختیار کشاورزان قرار گرفته و تبدیل به ماشین شده است.

وی با بیان این که از ابتدای دولت یازدهم تاکنون بیش از ۵۳۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی صورت گرفته، تصریح کرد: سرمایه گذاری های مستمر و حمایت دولت منجر به افزایش ضریب نفوذ چشمگیر ماشین آلات در عرصه کشاورزی شده به طوری که در حوزه برنج ۸۵ تا ۹۰ درصد، محصولات صنعتی حدود ۹۰ درصد و در حوزه غلات بیش از ۷۵ درصد عملیات به صورت مکانیزه انجام می شود.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی پیش بینی کرد تا افق برنامه ششم توسعه ضریب مکانیزاسیون به ۲.۱ اسب بخار در هکتار برسد.

وی در ادامه به آغاز فاز سوم پلاک گذاری ماشین های کشاورزی اشاره کرد و گفت: با ابلاغیه پلیس راهور ناجا در این فاز کلیه وسایل نقلیه کشاورزی با سن ۱۳ تا ۲۵ سال پلاک گذاری می شوند.

عباسی افزود: طی دولت یازدهم و ابتدای امسال ۱۷۰ هزار دستگاه انواع وسایل نقلیه کشاورزی پلاک گذاری شده است.

به گفته وی تا پایان دولت دوازدهم کلیه وسایل نقلیه کشاورزی صاحب پلاک خواهند شد.

عباسی با اشاره به آخرین وضعیت برداشت مکانیزه برنج اذعان داشت: در ابتدای دولت یازدهم برداشت برنج از ۶۰ هزار هکتار از شالیزارهای کشور مکانیزه بود و این عدد اکنون به حدود ۴۵۰ هزار هکتار رسیده است.

وی افزود: برداشت مکانیزه برنج از این سطح موجب کاهش ۵۰ تا ۶۰ درصدی هزینه تولید و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی شالیزاری شده است.

انتهای پیام/

برداشت مکانیزه کاهش 60 درصدی هزینه های تولید است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار