امام جمعه آبادان گفت: اعتقاد داریم که دولت بایستی برای حذف ویزای اربعین تلاش بیشتری داشته باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛حجت الاسلام علی ابراهیمی پور امام جمعه آبادان افزود: زائران اربعین حسینی از مسئولان خواهان حذف عوارض زائد از دوش خود هستند، مسئولان بایستی در مقابل خلوص نیت و از خودگذشتگی مردم که با هر آنچه در اختیار دارند در امر خدمات رسانی و تسهیل در امر زیارت زائران  می کوشند، نسبت به حذف هزینه های مازاد تحت عنوان عوارض خروج از کشور و ویزا اقدام جدی و موثری انجام دهند.

ابراهیمی پور گفت: با توجه به گرمای هوا، موضوع ساخت و سازها و ایجاد یک فضای مناسب برای استراحت زائران به صورت خودجوش از سوی مواکب مردمی انجام گرفته و همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه آبادانی ها و خرمشهری ها در زمینه خدمات رسانی به زائران در کشور به عنوان پیشقراول هستند، افزود: پس از آغاز این حرکت، از آبادان، خرمشهر و خوزستان، علاقه خدمت رسانی به زائران اربعین در شهرهای دیگر کشور نیز جریان گرفت به طوری که برخی ها که جایی برای خدمات رسانی در قالب برپایی موکب عایدشان نمی شود، بسیار متاثر و اندوهگین می شوند.

امام جمعه آبادان، خدمات رسانی مردمی به زائران در ایام اربعین را بسیار عالی خواند و گفت: البته هنوز هم برای رسیدن به ایده آل ها جای کار بسیاری وجود دارد.

حجت الاسلام ابراهیمی پور با قدردانی از تلاش بی وقفه و شبانه روزی ادارات مختلف خدمات رسان به زائران در شهرهای آبادان و خرمشهر، فرمانداری ها، منطقه آزاد اروند و نیروهای بسیج، نظامی و انتظامی در مرز شلمچه افزود: شلمچه  مرزی است که به طور قطع نسبت به سایر مرزها در آینده شاهد حضور زائران بیشتری از شهرهای مختلف کشور است که این مسئله تلاش مضاعف در جهت تسهیل در امر رفت و آمد زائران را طلب می کند .

وی، تنوع در پذیرایی از زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه را یادآور شد و گفت: به طور قطع این شور همراه با شعور به وجود آمده، زمینه ساز حکومت مهدوی خواهد بود و وجود اباعبدالله الحسین توسط همین مردم معرفی می شود.

امام جمعه آبادان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: زائران اربعین حسینی ضمن قدردانی از خدمات رسانی مردم آبادان و خرمشهر، از مسئولان خواهان حذف عوارض زائد از دوش خود هستند، مسئولان بایستی در مقابل خلوص نیت و از خودگذشتگی مردم که با هر آنچه در اختیار دارند در امر خدمات رسانی و تسهیل در امر زیارت زائران  می کوشند، نسبت به حذف هزینه های مازاد تحت عنوان عوارض خروج از کشور و امثال آن اقدام جدی و موثری انجام دهند.

انتهای پیام/د

لزوم حذف عوارض خروج از کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.