«رابرت فورد» در یادداشتی اذعان کرد طرح‌های مداخله‌جویانه واشنگتن علیه دمشق با شکست مواجه شده است و آمریکا باید از سوریه عقب‌نشینی کند.

سفیر سابق آمریکا در دمشق: طرح‌های واشنگتن برای سرنگونی دولت سوریه در حال فروپاشی استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، رابرت فورد، سفیر سابق آمریکا در دمشق، ضمن اذعان به اینکه ارتش سوریه حضور و تسلطش را در غرب و شرق این کشور تقویت کرده و و جنگ به مرحله پایانی خود وارد شده است تأکید کرد نقشه‌های واشنگتن در سوریه شکست خورده است.

او گفت کشورش در سوریه گزینه‌های جدیدی ندارد و برخی گزینه‌های موجود نیز یکی بدتر از دیگری است؛ زیرا ارتش سوریه برای پس‌گیری سراسر این کشور مصمم است و در این کار نیز موفق خواهد شد.

از طرف دیگر خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نوشت فورد اعلام کرد طرح‌های آمریکا در سوریه شکست خورده و رؤیا‌های واشنگتن یکی پس از دیگری فروپاشیده است.

سفیر سابق آمریکا در دمشق تأکید کرد این کشور پس از فروپاشی یکی پس از دیگری رؤیاهایش در سوریه گزینه‌ای جز عقب‌نشینی از این کشور ندارد.

فورد در مقاله‌ای در نشریه آمریکایی فارن افرز نوشت بحران سوریه وارد مرحله جدیدی شده؛ چرا که ارتش سوریه تسلطش را بر غرب و شرق سوریه تقویت کرده است.

او با اشاره به شکست آمریکا در امیدواری به کسانی که واشنگتن آن‌ها را مخالفان میانه‌رو در سوریه می‌نامد گفت ارتش این کشور به نزدیکی مواضع افراد مسلح گروه‌های مورد حمایت آمریکا در شرق سوریه رسیده است و واشنگتن باید درباره زمان و چگونگی عقب‌نشینی تصمیم‌گیری کند.

سفیر سابق آمریکا در دمشق گفت دولت آمریکا در سوریه گزینه‌های خوبی ندارد و برخی از گزینه‌ها یکی بدتر از دیگری است. تلاش‌های آمریکا برای سرنگونی دولت سوریه اگر دست نایافتنی و تخیلی نباشد، اما در حال فروپاشی است؛ ضمن اینکه گزینه حمایت از گروه‌های مسلح نیز باید از این معادله خارج شود؛ زیرا ارتش سوریه برای پس گرفتن کامل این کشور مصمم است.

این سخنان را پس از آن مطرح کرد که حمد بن جاسم، نخست وزیر سابق قطر، و بسیاری دیگر به این موضوع اذعان کرده‌اند. حمد بن جاسم به تازگی اعتراف کرده آنچه علیه سوریه انجام شده است از سوی امیرنشین قطر و رژیم‌های سعودی و ترکیه با نظارت آمریکا طراحی شده بود.

انتهای پیام/

اذعان سفیر آمریکا در دمشق به شکست طرح‌های این کشور در سوریه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار