علی صدرنیا با اشاره به آخرین فعالیت‌های تشکل راهنمایان ایرانگردی به بیان لزوم انجام اقداماتی در جهت توسعه گردشگری پرداخت.

اصفهان هنوز زیرساخت‌های لازم برای جذب ۲۰ میلیون گردشگر را نداردعلی صدرنیا رئیس جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی درباره آخرین فعالیت‌های این تشکل به خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: فعالیت جامعه راهنمایی گردشگری به قوت خود باقی است و  سعی ما بر این است که اقدامات خود را توسعه دهیم.

وی افزود: جامعه راهنمایان گردشگری پیگیر مسائل عمومی راهنمایان است و وضعیت بیمه اعضایش را پیگیری می‌کند البته هم‌اکنون نیز این تشکل کارگزار بیمه راهنمایان گردشگری است.

رئیس جامعه راهنمایان گردشگری با بیان اینکه جامعه راهنمایی گردشگری به دنبال قرار گرفتن در ردیف بودجه است، اظهار کرد: ما در این خصوص مذاکراتی کردیم، اما هنوز به یک نتیجه قطعی نرسیده‌ایم.

صدرنیا ادامه داد: سعی می‌کنیم که راهنمای گردشگری به عنوان یک شغل خاص شناخته شود البته هم‌اکنون اداره بیمه، افراد فعال در این حرفه را به عنوان شاغل می‌شناسد، اما سایر نهاد‌ها این شناخت را نسبت به حرفه راهنمایی گردشگری ندارند.

وی درباره نقش تور لیدر‌ها در ارتقای سطح گردشگری کشور تصریح کرد: به نظر من راهنمایان گردشگری یا همان تورلیدر‌ها در خیلی از مواقع مجاز به ورود به مسائل مالی نیستند و آژانس‌ها باید بازاریاب باشند.

رئیس جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی افزود: برگزاری همایش‌های گردشگری و معرفی ایران به آژانس‌ها، بهترین راه ارتقای عرصه گردشگری است.

صدرنیا گفت: هم‌اکنون شهری چون اصفهان که در مرکز توجه اکثر گردشگران خارجی بوده، هتل کافی ندارد و این امر باعث تعطیل شدن برخی از تور‌های آژانس‌ها می‌شود. این شهر امروزه زیرساخت‌های لازم برای جذب ۲۰ میلیون گردشگر را ندارد.

وی خاطرنشان کرد: تقویت زیرساخت‌ها از راهکار‌های دیگر ارتقای سطح گردشگری کشور به حساب می‌آید.

 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار