۱۰۶ مادر باردار در بیمارستان ۱۷ شهریور مرزی کلا بابل بصورت طبیعی زایمان کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مهنار قلی پور رئیس بخش زایمان بیمارستان ۱۷ شهریور مرزی کلای بابل گفت: ۲۷۰ مادر باردار ۶ ماهه نخست امسال، به اورژانس زنان مراجعه کردند که ۱۶۳ نفر بستری شدند.

وی افزود: از این تعداد ۱۰۶ مادر بصورت طبیعی و ۴۸ مادر به روش سزارین زایمان کرده اند.

متخصص زنان و زایمان بیمارستان ۱۷ شهریور مرزی کلای بابل گفت: در این مرکز از روش‌های کاهش درد غیر دارویی شامل رایحه درمانی، گرما و سرما درمانی، لیبر در آب، ماساژ درمانی، حضور همراه، تنفس و تن آرامی برای خوشایند سازی روند لیبر و زایمان استفاده می‌شود و در تمامی مراحل لیبر و زایمان، همراه آموزش دیده مادر باردار می‌تواند حضور داشته باشد.

قلی پور افزود: باهدف توانمندسازی مادران باردار، کلاس‌های آمادگی برای زایمان دو روز درهفته دراین مرکز بصورت رایگان برگزار می‌شود که مادران باردار به اتفاق همراه خود به مدت ۸ جلسه دراین کلاس‌ها حضور می‌یابند و مهارت‌های عملی وتئوری راکسب می‌کنند.

وی از مراجعه بیش از چهار هزار نفر به درمانگاه زنان این بیمارستان خبر داد و گفت: درمانگاه تخصصی زنان همه روزه صبح‌ها با حضورمتخصصان زنان دایر است.

متخصص زنان و زایمان بیمارستان ۱۷ شهریور مرزی کلای بابل افزود: بلوک زایمان این مرکز از سال ۱۳۹۴ از حالت سنتی به صورت اتاق اختصاصی یک نفره تبدیل شده و به صورت ۲۴ ساعته خدمات مامایی و زایمان به مادران ارایه می‌دهند.

قلی پور با اشاره به اینکه این مرکز بعنوان مرکز ارجاع سطح یک محسوب می‌شود گفت: مراقبت‌های دوران بارداری، درمان بیماری‌های زنان، انجام تست پاپ اسمیر، شناسایی مادران باردار پرخطر و ارجاع به سطوح بالاتر، مشاوره و آموزش به زنان واجد شرایط از طریق برگزاری کلاس‌های آموزشی، آموزش چهره به چهره و اطلاع رسانی در پیشگیری از بیماری‌ها از نمونه خدماتی است که در درمانگاه تخصصی زنان به بانوان این منطقه ارایه می‌شود.

انتهای پیام/آ

استقبال مادران باردار بابلی از زایمان طبیعی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.