سرپرست معاونت صدای فارس، برنامه‌های رادیو فارس با محوریت اربعین را تشریح کرد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ جمالی سرپرست معاونت صدای فارس گفت: امسال حرکتی جدید در برنامه‌های رادیو فارس آغاز شد و حسب نظر سهرابی مدیرکل صدا و سیمای فارس جلسات طرح و برنامه رادیو با رویکردی فعال شکل گرفت و اولین مصوبه آن تهیه و پخش ویژه برنامه «اربعین عاشقی» شد.

وی به معرفی برنامه اربعین عاشقی پرداخت و تصریح کرد: این برنامه از شنبه ۱۳ آبان تا پنج شنبه ۱۸ آبان ساعت ۱۹ با آیتم‌های متعدد و متنوع از جمله دل نوشته‌های پیامکی از شنوندگان، ارتباط تلفنی مخاطبان، گفتگو با شاعران آئینی و کارشناسان، به دنبال اطلاع رسانی و انعکاس شور و شعور مردم فارس در پیاده روی بزرگ اربعین است.

وی افزود: ارتباط با شهرستان‌های استان، مراکز استان ها، شلمچه و مرز خسروی به گونه‌ای مهیا شده است که ارادتمندان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در جای جای این سرزمین مطالب خود را بیان کنند و گزارشگران رادیو در مسیر‌های راهپیمایی اربعین برای انعکاس ارادت مخاطبان حضور دارند.

جمالی محوریت تمام برنامه‌های رادیو فارس را در هفته آینده موضوع اربعین دانست و گفت: علاوه بر برنامه «اربعین عاشقی» که به گونه ویژه به اربعین می‌پردازد سایر برنامه‌های رادیو فارس نیز این رویداد بزرگ شیعی را مورد توجه قرار می‌دهند، از جمله برنامه بی تعارف با مسئولان با رویکرد پاسخگویی و خدمت رسانی به مردم از جمله حضور مسئولان، موکب احمدبن موسی (ع)، نیروی انتظامی و گذرنامه است.

وی افزود: ویژه برنامه‌های «شعری برای خورشید» و «قافیه‌های سرخ» با حضور شاعران و نویسندگان آئینی جایگاه شعر عاشورایی را بررسی می‌کند و در برنامه قافیه‌های سرخ به گونه‌ای مسابقه شاعران عاشورایی به رقابت می‌پردازند.

جمالی به برنامه‌های نمایشی رادیو فارس اشاره کرد و ادامه داد: روز‌های ۱۵، ۱۶ و ۱۷ آبان ساعت ۲۱ دو نمایش بلند به نام‌های «شمشیر خورشید» و «قربانی» ویژه اربعین پخش می‌شود.

وی تصریح کرد: در این نمایش‌ها سعی می‌شود هم فضای سال ۶۱ هجری قمری هنرمندانه بازسازی شود و هم به راهپیمایی عظیم اربعین امسال پرداخته شود.

انتهای پیام/ن

تشریح برنامه های رادیو فارس در اربعین

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار