۴۳۳ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران از خدمات مشاوره، راهنمایی و معاضدت حقوقی در شش‌ماه نخست امسال بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،ناصر اسکندری قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران با اشاره به اینکه ارائه این خدمات باهدف کاهش آسیب‌ها به خانوار‌های تحت حمایت و احقاق حقوق تضییع‌شده مددجویان، انجام می‌شود، گفت: این خدمات در ادارات کمیته امداد شهرستان‌های مازندران با بهره‌گیری از وظایف حوزه‌های حمایتی و حقوقی برای توانمندسازی مددجویان طراحی و اجراشده است.

وی افزود: ۶۴ نفر از وکلای نیکوکار، در سطح شهرستان‌های استان مازندران برای رفع مشکلات مددجویان با کمیته امداد همکاری دارند و این افراد در زمینهٔ مشاوره، راهنمایی و معاضدت حقوقی مددجویان فعالیت می‌کنند.

قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران گفت: همکاری وکلای نیکوکار در بخش‌های مختلفی ازجمله اختلافات ملکی، انحصار وراثت، تقسیم ترکه و مطالبه سهم‌الارث، مطالبه مهریه و نفقه، حضانت فرزند، مطالبه وجه و سایر موارد خواسته‌شده حقوقی بوده است.

اسکندری با اشاره به اینکه ارائه مشاوره حقوقی، شکوائیه، اظهارنامه، لایحه دفاعیه و تنظیم قرارداد‌ها از دیگر برنامه‌های حقوقی به خانوار‌های تحت حمایت است، افزود:۱۱ مورد دادخواست مددجویی در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و ۱۴ پرونده حقوقی توسط کمیته امداد استان در شش‌ماهه نخست امسال ثبت‌شده است.

وی بابیان اینکه از مهم‌ترین فعالیت‌های حوزه حقوقی، شرکت در جلسات دادرسی در محاکم قضایی، برای دفاع از حقوق مددجویان، است، گفت: به استناد قانون الحاق یک تبصره به ماده ۵۰۵ قانون آیین دادرسی مدنی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد از پرداخت هزینه دادرسی در تمامی مراحل رسیدگی معاف هستند.

انتهای پیام/آ

بهره‌مندی مددجویان از خدمات حقوقی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.