مسئولان استان از تاسیسات طرح انتقال آب خلیج فارس به استان های کرمان و یزد بازدید و از نزدیک در جریان امور اجرای این طرح ملی قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  مسئولان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استانهای یزد و هرمزگان از تاسیسات شیرین سازی و پمپاژ آب طرح انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی ایران بازدید و روند اجرای طرح را بررسی کردند.

 رئیس، معاونان و مدیران سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد باحضور در استان هرمزگان به اتفاق مسئولان سازمان مدیریت و برنامه ریزی این استان، از تاسیسات طرح انتقال آب خلیج فارس به استان های کرمان و یزد بازدید کردند و از نزدیک در جریان امور اجرای این طرح ملی قرار گرفتند.

در این طرح که در سه مرحله اجرا می شود، شیرین سازی و انتقال آب به میزان 650 میلیون مترمکعب در سال عملیاتی خواهد شد.
در مرحله نخست این طرح بزرگ، 130 میلیون مترمکعب از مجموع ظرفیت 180 میلیون مترمکعب، به استان های یزد و کرمان منتقل خواهد شد.

این طرح بزرگ ملی را بخش خصوصی و با پشتیبانی شرکت های گل گهر سیرجان، صنایع مس سرچشمه و شرکت چادرملو و با تسهیلات ارزی دولت پیگیری می کند که پس از اجرا بخشی از آب مصرفی هرمزگان را نیز تامین خواهد کرد.

در بخش نخست این طرح ، آبگیری از خلیج فارس و شیرین سازی اجرا خواهد شد و سپس با استفاده از ایستگاه های پمپاژ و خطوط انتقال به طول 975 کیلومتر، آب از بندرعباس به گل گهر سیرجان، مس سرچشمه و اردکان یزد منتقل خواهد شد.

در قطعه اول از مرحله اول این طرح، آب از بندرعباس با خط انتقال 300 کیلومتری به مجتمع گل گهر در سیرجان انتقال خواهد یافت. خطوط انتقال قطعه اول 1600 میلیمتری و آب از طریق 7 ایستگاه، پمپاژ خواهد شد.

در قطعه دوم، آب از مجتمع گل گهر به مجتمع مس سرچشمه منتقل خواهد شد تعداد ایستگاه های پمپاژ مسیر 4 عدد و قطر لوله ها 1000 تا 1500 میلیمتر خواهد بود.

در قطعه سوم نیز، آب در مسیری به طول 150 کیلومتر از خط اصلی بصورت ثقلی و با لوله های 1200 میلیمتری به مجتمع چادرملو در اردکان یزد منتقل می شود.

انتهای پیام/ ی

بررسی روند طرح انتقال آب خلیج فارس به استان یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.