مدیرگردشگری و امور زائرین شهرداری مشهد از برپایی نمایشگاهی از صنایع دستی و گردشگری هنرمندان سراسر کشور در بوستان امت مشهد خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،علی قناویزچی مدیر گردشگری و امور زائرین شهرداری مشهد با بیان اینکه نمایشگاه گردشگری، صنایع دستی با هدف معرفی سوغات و با رویکرد تولید و اشتغال با بهرگیری از تمامی ظرفیت‌های بومی محلی برای  حمایت از هنرمندان است، گفت: با توجه به اینکه شهر مشهد یک شهر مذهبی زیارتی بوده و دارای ظرفیت‌های عظیم در حوزه گردشگری و تاریخی است برگزاری این نمایشگاه‌ها می‌تواند معرف هویت فرهنگی و تاریخی غنی هنرمندان باشد.

وی گفت: هدف ما در اجرای برنامه‌های نمایشگاهی ایجاد بستر مناسب برای حمایت بخش خصوصی و مردمی است و شهرداری به عنوان بازوی توانمند شهری نقش عمده ایی در حوزه برنامه ریزی، تدوین، نظارت و.. دارد.

مدیرگردشگری و امور زائرین شهرداری مشهد همچنین به نقش حمایتی شهرداری با توجه به دارا بودن زیرساخت فضایی و مکانی اش اشاره کرد و افزود: شهرداری نقش عمده ایی در تشکل‌های اجتماعی مانند شورای اجتماعی محلات دارد که می‌تواند ظرفیت‌ها را در حوزه تولید صنایع دستی شناسایی کند و تحت پوشش قراردهد.

قناویزچی ادامه داد: شهرداری مشهد فضای زیادی مانند بوستان، معابر، سالن‌ها و... در اختیار دارد که در زمان‌های مناسب می‌تواند برای برگزاری فعالیت اجتماعی و نمایشگاه‌ها از آن مکان ها استفاده کند.

وی گفت: برگزاری نمایشگاه‌ها با موضوعات کنترل شده در قالب برنامه جامعه به صورت یکساله و همچنین طبق زمان بندی مناسبتی آیین سنتی و باستانی می‌تواند نقش مهمی در تقویت بنیه‌های اقتصادی و فرهنگی شهر ایفا کند.

قناویزچی ادامه داد: فضای مجازی یک بستر مناسب برای توسعه فضای نمایشگاهی است.

مدیر گردشگری و امور زائرین شهرداری مشهد افزود: با استمرار دادن برنامه برگزاری نمایشگاه‌ها و شناسنامه دار کردن آن‌ها در دراز مدت، می‌توانیم به توسعه و تولید مستمر دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه‌های گردشگری نقش موثری در توسعه و شکوفایی در هر‌یک از نقاط شهری دارد، افزود: با ایجاد بستر اشتغال و کارآفرینی می‌توان شناخت دقیقی از ظرفیت‌های هر منطقه شهری دست یافت.

مدیر گردشگری و امور زائرین شهرداری مشهد گفت: این نمایشگاه با  ۳۰ غرفه و با معرفی هنر‌هایی نظیر قالی بافی، گلیم، معرق، مینیاتور، چرم و... به مدت ۱۵ روز در بوستان امت دایر است.


وی افزود: با مطالعات گسترده و سنجیده به دنبال ایجاد یک بستر مناسب برای شناخت ظرفیت‌های مذهبی، تاریخی و گردشگری شهرستان‌ها هستیم تا با یک یا چند برند منتخب، سوغات را متناسب با شرایط تاریخی و فرهنگی شهر طراحی ومعرفی کنیم.


انتهای پیام// ف. ح
 
 

نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری در بوستان امت مشهد برپا شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.