رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی نخستین استان کشور در کاهش تلفات راه های روستایی است.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ فروغ فاریابی رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی افزود: امسال چهار نفر در محورهای روستایی آذربایجان غربی فوت کرده اند که نسبت به سال گذشته 77 درصد کاهش داشته است.

وی اظهار کرد: سال گذشته 18 نفر در جاده های روستایی استان جان خود را از دست داده بودند که امسال به چهار نفر کاهش یافته است.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی اضافه کرد: فرهنگ سازی مهمترین عامل در افزایش ایمنی جاده هاست و کسب رتبه نخست آذربایجان غربی در کاهش تلفات راه های روستایی نتیجه این فرهنگ سازی است.

وی ادامه داد: سال گذشته به صورت مدون دوره های آموزشی برای رانندگان ادوات کشاورزی و وانت بارها برگزار شده و این دوره ها هنوز ادامه دارد.

فاریابی گفت: علاوه بر رانندگان برای سایر روستاییان نیز آموزش های لازم ارائه می شود که امیدواریم این روند کاهشی در تلفات جانی تمامی محورهای روستایی و شهری ادامه داشته باشد.

وی افزود:سالانه بیش از 500 نفر در سوانح رانندگی جاده ای و درون شهری آذربایجان غربی جان خود را از دست می دهند و افزون بر 10 برابر این تعداد نیز مجروح می شوند.

 

انتهای پیام/ب

آذربایجان غربی نخستین کشور در کاهش تلفات راه های روستایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.