مسئولان وزارت انرژی و آب افغانستان از ساخت چندین بند آب گردان در حوزه دریایی هریرود با هدف جلوگیری از سرازیر شدن آب بند سلما به ایران خبر دادند.

2 سد آب در هرات ساخته می شودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مسئولان وزارت انرژی و آب افغانستان از ساخت چندین بند آب گردان در حوزه دریایی هریرود با هدف جلوگیری از سرازیر شدن آب بند سلما به ایران خبر دادند.

«بصیر عظیمی»، معین این وزارت تاکید دارد که برای مدیریت و مهار آب‌های بند سلما، بندهای تیرپل و کبگان در ولایت هرات ساخته می‌شود تا از سرازیر شدن میلیون‌ها متر مکعب آب بند سلما به ایران جلوگیری شود.

قرار است بند تیرپل در ۲۰ کیلومتری مرز ایران ساخته شود و از سویی هم، بند کبگان در ولسوالی پشتون زرغون ساخته خواهد شد.

آقای عظیمی بیان داشت: «مشخصاً ساخت بند تیرپل و کبگان شامل پلان تدارکاتی ما است و مراحل تدارکاتی‌اش جریان دارد. کمپنی‌های واجد شرایطی که توانایی پیشبرد پروژه را داشته باشند، با آن‌ها قرارداد می کنیم.»

در همین حال، جیلانی فرهاد، مسئول مطبوعاتی دفتر والی هرات گفت که این اداره از هیچ تلاشی در راستای همکاری برای ساخت بند تیرپل و کبگان دریغ نخواهد کرد.

بند سلما افزون بر تامین آب مورد نیاز برای بیشتر از ۸۰  هزار هکتار زمین زراعتی، ظرفیت تولید سالانه ۴۲ مگاوات برق را نیز دارا خواهد بود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.