وزیر خارجه انگلیس تشکیل دو کشور مستقل در فلسطین اشغالی با یک پایتخت مشترک (بیت المقدس) را تنها راهکار حل بحران خاورمیانه دانست.

جانسون: تنها راه پایان دادن به بحران خاورمیانه، پذیرش تشکیل کشور فلسطین در کنار اسرائیل استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ «بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس، در آستانه مراسم گرامیداشت انتشار بیانیه منحوس بالفور مدعی شد: تنها راه پایان دادن به بحران خاورمیانه، پذیرش تشکیل کشور فلسطین در کنار اسرائیل است. این پیشنهاد در سال 1937 و از سوی «لورد پیل» نیز مطرح شده بود و  به تشکیل دو کشور مستقل برای دو ملت برای حل بحران موجود میان فلسطینی ها و «یهودی ها» اشاره داشت.

جانسون معتقد است باید دو کشور مستقل با حکومت های جداگانه در اراضی اشغالی تشکیل شود؛ اما پایتخت آنها بیت المقدس و مشترک باشد.

وزیر خارجه انگلیس در ادامه به بیانیه بالفور اشاره کرد و مدعی شد اهدافی اخلاقی در آن گنجانده شده که ایجاد منزلگاهی امن برای «ملت ستم دیده یهود»، بخشی از آن است! سپس جانسون اذعان کرد ان بخش از بیانیه که به محافظت از منافع قوم فلسطین مربوط می شود، کاملا محقق نشده است.

جانسون در ادامه گفت «تقسیم عادلانه اراضی اشغالی» باید برمبنای خطوط مرزی آتش بس سال 1967 انجام شود و در آن منافع ملی، مذهبی و امنیتی فلسطین و اسرائیل به یک اندازه مورد توجه قرار بگیرد.

بوریس جانسون معتقد است راهکار حل بحران خاورمیانه باید دارای شرایطی باشد که حفظ امنیت اسرائیل، حق حاکمیت فلسطین و تردد بدون مشکل فلسطینی ها را نیز شامل شود، فقط با مشاهده این اصلاحات است که می توان گفت دوران اشغال به پایان رسیده است.

«بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، 2 نوامبر به انگلیس سفر می کند تا در مراسم صدمین سالگرد انتشار بیانیه بالفور حضور یابد.

انتهای پیام/

حمایت وزیر خارجه انگلیس از تشکیل دو کشور مستقل در فلسطین اشغالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار