ورزشکار آذربایجان غربی با سفر به مناطق محروم شهرستان ماکو ورزش را به کودکان آموزش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛پای درد دل‌های ورزشکاری نشستیم که مهترین هدفش حضور در مناطق محروم روستایی و آموزش دادن به جوانان و نوجوانان این مناطق است.

لطفا خودتان را معرفی کنید و بفرمایید که از کی ورزش را آغاز کردید؟
 
بهنام بابایی هستم متولد روستای صوفی از توابع شهرستان شوط، اما ساکن شهرستان ماکو هستم. از سال ۱۳۸۲ ورزش را شروع کردم و قهرمانی چندین دوره مسابقات کشوری و استانی در رشته کیک بوکس را در کارنامه خود دارم و سال ۱۳۸۷ قهرمان مسابقات کشوری شدم .
بنده دارای ۵ خط کمربند بنفش از کیک بوکس و ۷ خط کونک فو تو آ دارم و پنچمین خط کمربند سیاه را هم دارم که هر خط حدودا ۳۱۳ حرکت است.

هدف شما  از دادن آموزش رایگان به کودکان مناطق محروم چیست؟

بنده در شهرستان ماکو کلاس آموزشی دارم و بعد از اتمام کلاس‌ها تمام خستگی روزمره را کنار می‌گذارم و با طی کردن مسیر طولانی با عشق و علاقه و محض رضای خدا به روستای صوفی و چند روستای همجوار از توابع شهرستان شوط میروم و با جوانان و نوجوانان این مناطق ورزش کار می‌کنم و الان خوشبختانه بیش از ۳۵ شاگرد دارم که مطمئن هسستم در آینده نه چندان دور از قهرمان به نام تیم ملی خواهند بود. حتی  امسال نیز یکی از شاگردانم بنام  میثم پاشازاده موفق شد مقام قهرمانی مسابقات کشوری مشهد را کسب کند؛ که این عنوان برای من خیلی با ارزش است، چون معتقدم مردان بزرگ از میدان کوچک پرورش مییابند.

مهمترین درسی که به شاگردان خود آموختید چه درسی بود؟

در کنار یادگیری ورزش برای سلامتی و کسب مقام و بالا بردن پرچم مقدس کشورمان احترام به بزرگتر‌ها و رعایت اخلاق حرفه‌ای ورزش باید در اولویت قرار گیرد.
 
از مسئولان چه انتظاری دارید؟

از مسئولان گله مندم ،واقعا در مناطق محروم اثری از فضای ورزشی نیست، یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری اهمیت دادن به ورزش در مناطق محروم جامعه است، ولی متاسفانه خیلی از مناطق روستایی، فضای ورزشی مناسب ندارند. من معتقدم جایی که ورزش باشد شادابی سلا متی و موفقیت در آنجا خواهد بود. در روستای صوفی ۱۰۰۰ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۳۰۰۰ نفرزندگی می‌کنند، اما متاسفانه یک مترمربع هم فضای ورزشی وجود ندارد.

کار کردن در مناطق روستایی محروم و کم برخوردار چه حسی داره؟

حسش قابل توصیف نیست وقتی خنده بر لب کودکان روستایی می‌بینم خیلی خوشحال می‌شوم و این با ارزشترین دارایی من در زندگی است.
 
 در آخر مطلبی هست بفرمایید:

از شما تشکر میکنم واقعا کار رسانه مهم و خطیر است انشالله موفق باشید امیدوارم روزی شاهد قهرمانی و کسب افتخارات این ورزشکاران باشیم، تا هر زمانی که سالم هستم با هزینه خودم به مناطق دور افتاده میروم و در ترویج ورزش همه‌ی تلاشم را انجام میدم، کار کردن با جوانان و نوجوانان روستایی لذتی داره که خیلی فوق العاده است.
 
انتهای پیام/م
 

هدف من آموزش دادن ورزش در مناطق محروم است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۰ ۰۸ آذر ۱۳۹۶
باتشکرازاقای بهنام بابایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۱۱ آبان ۱۳۹۶
افرین استاد بهنام بابایی